English

ماهاتما گاندی امروز در مجله بخارا روی دکه رفت

همزمان با مراسم بزرگداشت ماهاتما گاندی ویژه نامه مجله بخارا امروز سه شنبه دهم مهرماه برای او منتشر شد و روی دکه سراسر کشور رفت.

ماهاتما گاندی امروز در مجله بخارا روی دکه رفت

به گزارش خبرنگار موج، همزمان با مراسم بزرگداشت برای ماهاتما گاندی، رهبر بزرگ هندوستان که شب یکصد و پنجاه سالگی تولد ماهاتما گاندی در تهران برگزار شد مجله بخارا ویژه‌نامه خود صبح امروز سه‌شنبه دهم مهرماه به او اختصاص داد و در کتابفروشی‌ها و دکه‌های روزنامه فروشی کشور، عرضه شد.

مراسم ۱۵۰ سالگی تولد گاندی با همکاری سفارت هند در تهران، امروز سه‌شنبه دهم مهر ماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی در تهران برگزار می‌شود. قرار است در این مراسم سائوراب کومار، سفیر هند در تهران، پاسکال الن نظرت، نویسنده کتاب «گاندی رهبری بی‌همتا» و احمد نقیب‌زاده، پژوهشگر علوم سیاسی، درباره اندیشه‌ها گاندی در عرصه سیاست و اجتماع در هند وتاثیر آن در دنیای پس از گاندی سخنرانی کنند.

در این مراسم همچنین علاوه بر ویژه‌نامه بخارا، از کتاب‌های «گاندی، رهبری بی‌همتا» و «اسطوره ماهاتما گاندی» رونمایی خواهد شد. رونمایی از تمبر ماهاتما گاندی و موسیقی یادبود از دیگر برنامه‌های شب ماهاتما گاندی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، ویژه‌نامه بخارا برای ماهاتما گاندی، شامل مقالاتی است از: جورج اورول، محمود دولت‌آبادی، داریوش شایگان، مصطفی محقق داماد، فتح‌الله مجتبایی، رومن رولان، صادق زیباکلام، محمود تفضلی، منوچهر صناعی، فرزانه قوجلو، رومینا اغنده، زهرا پورنیک صفت.

بخش‌هایی از خاطرات گاندی با ترجمه مسعود برزین، نامه‌های گاندی به تولستوی، سالشمار دقیق زندگینامه گاندی ... و آلبوم عکس‌های گاندی، دیگر مطالب این ویژه‌نامه را دربرمی‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه