English

گفتگوی ده نمکی با غلامپور در شبکه چهار

سردار احمد غلامپور گفت: نظامی‌ها جنگیدند اما سیاسی‌هایی که با امام اختلاف نظر داشتند، آینده جنگ را رقم زدند. او می‌گوید دشمن در همه عملیات‌ها اشراف اطلاعاتی داشته است اما این دلیل عدم‌الفتح عملیات کربلای4 نبوده است.

گفتگوی ده نمکی با غلامپور در شبکه چهار

به گزارش خبرگزاری موج، روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجموعه تلویزیونی 48، ویژه برنامه رسانه ملی در هفته دفاع مقدس است که هرشب از ساعت 23 با اجرای مسعود ده‌نمکی روی آنتن شبکه 4 می‌رود. مهمان شب گذشته این برنامه سردار احمد غلامپور، فرمانده قرارگاه کربلا در دفاع مقدس بود.

غلامپور در ابتدای صحبت‌های خود، مقدمه‌ای از تاسیس قرارگاه‌های مختلف در زمان جنگ را بیان کرد و گفت: منشا تشکیل قرارگاه‌ها از زمانی بود که شرایط جبهه جنگ تغییر کرد. بعد از رفتن بنی‌صدر و آمدن آقای محسن رضایی و شهید صیاد شیرازی، اولین قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام قرارگاه کربلا در حین عملیات قدس تاسیس شد و فعالیت آن تا بعدها نیز ادامه داشت. بعد از عملیات فتح‌المبین، فعالیت این قرارگاه‌ها توسعه پیدا کرد و از زمان انجام عملیات والفجر مقدماتی، تمام قرارگاه‌ها یک پله بالاتر رفتند و قرارگاه خاتم‌الانبیا تشکیل شد و قرارگاه‌هایی مانند کربلا، نجف و ... در زیر مجموعه آن قرار گرفت.

وی در بخش بعدی سخنان خود ضمن اشاره به بعضی شبهاتی که این روزها به دفاع مقدس وارد می‌شود، گفت: باید دقت داشت که صحنه جنگ، صحنه‌ای است که عوامل متعدد بر آن تاثیرگذار است. در مورد دشمن‌مان باید بگویم که دشمن ما قوی بود و وقتی که به توانایی‌ها و شرایط او نگاه می‌کردیم، اصلا با ما قابل قیاس نبود. یکی از دلایل پیروزی ما در عملیات‌های سال دوم و بعد از عملیات ثامن‌الائمه به دلیل شکل آرایش دشمن و ساختار دفاعی مشکل‌دار او بود. البته باید بگویم که شایسته‌ترین بخش ما در جنگ 8 ساله، بخش اطلاعاتی ما بود که توانست این مشکلات دفاعی دشمن را شناسایی کند و براساس آن، عملیات‌های مختلف را پی‌ریزی کند. حال جالب است بدانید که دشمن بعد از عملیات بیت‌المقدس، متوجه مشکلات دفاعی خود شد و هنگامی که به دلیل شکست و آزادسازی خرمشهر به عقب رفت، به برطرف‌کردن این مشکلات پرداخت و همین موضوع باعث شد که ما بیش از 21 ماه در زیر دفاع عراقی‌ها بودیم و نیم متر هم نمی‌توانستیم جلو برویم. آنان بعد از عملیات بیت‌المقدس، زره دفاعی خود را از 12 تیپ به 45 تیپ افزایش دادند تا بتوانند در برابر حملات احتمالی ما ایستادگی کنند. بنابراین باید گفت که کوچک‌شمردن دشمن، کار بسیار خطایی است چرا که با درنظر گرفتن قابلیت بالای نیروهای ما، اگر دشمن ضعیف بود و توان زیادی نداشت باید در 6 ماه کار عراقی‌ها را تمام می‌کردیم. علاوه بر این، کمک‌های بسیار زیادی هم از طرف کشورهای مختلف به عراقی‌ها صورت می‌گرفت. به نظرم ما در بخش اعزام نیروهای بسیج بسیار خوب عمل کردیم و نیروی انسانی بسیار خوبی را فراهم کردیم. باید گفت که همین که نگذاشتیم دشمن اراده‌های خود را بر ما چیره کند، نشان از پیروزی ما در این جنگ 8 ساله دارد.

غلامپور در پاسخ به سوال مسعود ده‌نمکی مجری برنامه مبنی بر این که عراق با تم…

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه