English

افزایش فعالیت‌های بانوان مسلمان در مراکز اسلامی روسیه

«باشگاه اجتماعی بانوان» بستر فعالیت‌های بانوان مسلمان روسیه در مساجد و مراکز اسلامی را فراهم و نسبت به قبل افزایش داده است.

افزایش فعالیت‌های بانوان مسلمان در مراکز اسلامی روسیه

به گزارش خبرگزاری موج، تشکیل باشگاه‌های اجتماعی به عنوان یک فعالیت اجتماعی، یکی از مؤثرترین اقداماتی است که در جهت گردهمایی و دور هم جمع شدن گروه‌های مختلف در جامعه‌ معاصر است.

روانشناسان و جامعه‌شناسان بر این باورند که بانوان، فارغ از سن و سال آنان نیازمند معاشرت، احترام و فعالیت اجتماعی می‌باشند و خانواده، خانه و کار همیشه نمی‌تواند این نیاز آنها را پوشش دهد؛ بلکه خودشناسی و شکوفایی توانایی آنان، افزایش دانش و تعامل نیز در دیگر فضاها از جمله زمینه‌های پرورش روح آنان است. از همین رو «باشگاه اجتماعی بانوان» به نوعی این بستر را برای آنان فراهم آورده است. در گزارشی که رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه در اختیار ما قرار داده آمده است:

بانوان مسلمان نیز از این قضیه مستثنی نیستند. در کشور روسیه نیز، در محل مراکز آموزش اسلامی، ادارات دینی مسلمانان، مساجد و حتی ارگان‌های مستقل، باشگاه بانوان مسلمان با هدف اتحاد بانوان مسلمان مشغول به فعالیت در باشگاه‌های اجتماعی تشکیل شده است. علاوه بر این در شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی نیز حضور فعال دارند. گفتنی است که اکثر این باشگاه‌ها در سطح بین‌المللی مشغول فعالیت هستند.

گرایش‌های اصلی فعالیت آنان مرتبط با موارد اتحاد بانوان مسلمان مناطق مشخص، برگزاری سمینار، سخنرانی، کارگاه‌های آموزشی، جلسات و نشست‌های تخصصی در حوزه‌ی نقش زنان در اسلام، تربیت فرزندان، آموزش زبان، آشپزی و .... می‌باشد.

از جمله باشگاه‌های بانوان مسلمان در روسیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: باشگاه بین‌المللی بانوان مسلمان «عایشه»، باشگاه بانوان مسلمان شهر مسکو «یاسمینا»، سازمان بانوان مسلمان «النساء». در این باشگاه ها تعداد قابل توجهی از بانوان مسلمان در جهت آموزش و روشنگری و با هدف ایجاد اتحاد بانوان مسلمان فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی