English

امسال در ماه مبارک رمضان؛

راه‌اندازی مراکز قرآنی در مساجد مناطق محروم کرمانشاه

حجت‌الاسلام عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: راه‌اندازی مراکز قرآنی در مساجد مناطق محروم کرمانشاه از ماه مبارک رمضان امسال شروع می‌شود.

راه‌اندازی مراکز قرآنی در مساجد مناطق محروم کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، جلسه راه‌اندازی مراکز قرآنی با حضور امام جماعات مساجد مناطق محروم کرمانشاه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام عباسیان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به تشریح طرح راه‌اندازی مراکز قرآنی پرداخت.

عباسیان گفت: از برنامه‌هایی که در اوقاف استان دنبال آن هستیم توجه به مناطق محروم استان کرمانشاه بوده که تاکنون برنامه‌های خوب و موفقی توسط مساجد آن مناطق برگزارشده است.

وی افزود: خدماتی که اوقاف پیگیر آن است اگر به‌واسطه مساجد در محله‌ها انجام شود قطعاً اثر گزار خواهد بود که این نشان از پویایی و محور بودن مساجد با داشتن امام جماعت فعال است.

مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر در هر منطقه‌ای یک امام جماعت فعال باشد که درد دین و مردم را داشته باشد و بتواند خدمات فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی را انجام دهد، مردم قطعاً مسجد را به‌عنوان یک پناهگاه در مقابل آسیب‌های اجتماعی و روزمره زندگی انتخاب می‌کنند و باید این رویه را در مساجد تقویت کنیم، ضمن اینکه باوجود هجمه‌های شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ای و وجود شبهات فراوان وظیفه مبلغین دینی دوچندان می‌شود.

عباسیان افزود: در طرح دست‌های مهربانی و زائرین حرم رضوی، مساجد را محور قراردادیم تا پیوند محکم‌تری بین مسجد و مردم برقرار کنیم که مردم بدانند کماکان مساجد ما می‌توانند قدم‌های مطلوبی را بردارند.

این مسئول خاطرنشان ساخت: یکی از موقوفات خوب استان کرمانشاه موقوفات قرآنی است که در کشور رتبه اول راداریم، که این فرصت خوبی است تا مبلغین حوزه قرآنی قدم‌های مؤثری را بردارند. ما اگر بخواهیم کار فرهنگی کنیم، بهترینش ترویج فرهنگ ناب قرآنی است که قطعاً می‌توان به این وسیله بسیاری از آسیب‌های جامعه و دردها را شفا داد تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را یقیناً قرآن از بین می‌برد.

مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه گفت: یکی از طرح‌هایی را که در حوزه قرآنی در دست اقدام داریم راه‌اندازی مراکز قرآنی است که درصددیم آن را در مساجد مناطق محروم استان کرمانشاه با محوریت امام جماعات مساجد استان در ماه مبارک رمضان به اجرا دربیاوریم و این بهترین نقطه برای شروع کار فرهنگی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه