English

مردود بودن تفکر ممانعت از توسعه فرهنگ دینی؛

اعتبار امام‌زاده از سنگ‌نوشته بیشتر است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه مخالف حفظ آثار تاریخی نیستیم، گفت: ممانعت در مقابل توسعه فرهنگ دینی قابل‌قبول نیست و امام‌زاده از قداستی برخورداراست که سنگ‌نوشته‌ها ندارند.

اعتبار امام‌زاده از سنگ‌نوشته بیشتر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام عباسیان در مراسم اختتامیه طرح نوروزی آرامش بهاری سال جاری که در بقعه امام‌زاده باقر بیستون برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه سال قبل الی 15 فروردین‌ماه امسال در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری امسال در 21 بقعه متبرکه استان به‌صورت ویژه برگزار شد، تصریح کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی با رویکرد اشاعه فرهنگ دینی در این اماکن مقدس با حضور مسافران و میهمانان نوروزی انجام گرفت که با استقبال خوبی مواجه شد.

این مسوول گفت: خیمه‌های معرفت با غرفه‌های متعدد مشاوره و وقف، قرآن بخوان و جایزه‌بگیر، مشاوران وقف، چندرسانه‌ای، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و... با حضور بیش از 26 کارشناس مسائل دینی اعزامی از استان مقدس قم در هشت بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار شد.

وی با اشاره به استقبال خانواده‌ها از غرفه نقاشی کودکان و اهدای جوایز به فرزندانشان، ادامه داد: جمعیت قابل‌توجهی از کودکان و نوجوانان از فضای معنوی این غرفه استقبال کردند و رویکرد این برنامه‌ها، اشاعه تعالیم اسلامی و آموزه‌های دینی بود و در بحث مشاوره خانواده نیز شاهد افزایش استقبال افراد از غرفه‌های مربوطه بودیم.

عباسیان بابیان اینکه ما ظرفیت بقاع متبرکه را برای اجرای برنامه‌های مختلف شناسایی کرده‌ایم و در طول ایام تعطیلات نوروز اجرای برنامه‌های متنوع برای مقابله با اهداف پلید جنگ نرم دشمنان در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: نورافشانی معنوی و فرهنگی بقاع متبرکه می‌تواند جلوی تاریکی تهاجم فرهنگی دشمنان را بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه توسعه و بازسازی بقاع متبرکه را مورد تأکید قرارداد و متذکر شد: فضای فیزیکی مناسبی باید در بقاع متبرکه برای برگزاری مراسمات مذهبی و فرهنگی فراهم شود و متأسفانه امروز نسخه‌های غلطی توسط کشورهای فاقد اعتقاد دینی به فرهنگ ما دیکته می‌شود که باید در مقابل برای مقابله با این دسیسه‌ها، گردشگری مذهبی توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه مخالف حفظ آثار تاریخی نیستیم و باید هویت و فرهنگ هر جامعه حفظ شود، عنوان کرد: ممانعت در مقابل توسعه فرهنگ دینی قابل‌قبول نیست و اعتبار بقاع از سنگ‌نوشته‌ها بیشتر است و امام‌زاده از قداستی برخورداراست که سنگ‌نوشته‌ها ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ماه‌های مبارک رجب، شعبان و رمضان را فصل خودسازی و بازگشت به خویشتن عنوان کرد و افزود: برنامه‌های اعتکاف انجام گرفته و این ماه فرصت خوبی برای خودسازی و توجه به مسائل دینی است و برنامه‌های متنوع فرهنگی در عین سرگرمی باید آموزنده و سازنده بوده و گامی در راستای ترغیب جوانان و نسل آینده‌ساز کشور به مباحث دینی و اسلامی باشد.

این مسوول با اشاره به برکات ماه مبارک رجب با توجه به آغاز سال جدید و اهمیت خودسازی انسان و آمادگی برای ضیافت بزرگ الهی در ماه رمضان، یادآور شد: مؤمنان با آموزه‌های و تعالیم دینی در مسیر رشد و ترقی در قله‌های بندگی خداوند متعال قرار بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه