English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب امور در وزارت ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به تذکرات رهبر معظم انقلاب، بدنبال سازوکارهای جدید برای اصلاح روشها و دقت بیشتر در فرایند تصمیم گیری و نظارت که منطبق با ارزشها باشد هستیم و همانطور که اعلام کردیم فرمایشات معظم له همواره فصل الخطاب ما در وزارتخانه است.

فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب امور در وزارت ارشاد است

به گزارش  خبرگزاری موج، سید رضا صالحی امیری روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در فرایندهای تصمیم گیری و نظارت باید امور منطبق با ارزشهای انقلاب، مبانی ارزشی و هنجارهای نظام باشد.

وی گفت: بارها اعلام کردیم که از اصول قطعی ما این است که فرمایشات رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب دستگاه وزارت ارشاد است، از این رو همکاران ما در حال بررسی دغدغه های و اشکالات متصور هستند.

صالحی امیری در عین حال افزود: جهت گیری ما در چارچوپ اهداف انقلاب و نظام و اسناد فرادستی است، از این رو آنچه امروز در وزارت ارشاد حاکم است سند چشم انداز، برنامه ششم توسعه، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و جهت گیرهای مشخص که در چارچوب نظان تعریف می شود، است.

وزارت ارشاد زمین بازی سیاسی نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه هایی برای اینکه هنرمندان سیاسی نشوند دارید، اظهار داشت: بارها اعلام کردیم که زمین وزارت ارشاد زمین بازی سیاسی نیست بلکه کار فرهنگی در کشور، تخصصی و حرفه ای است.

صالحی امیری تصریح کرد:‌ سیاستی که از ابتدا هم اعلام کردیم این است که همچنان هم پایدار است اینکه دستگاه وزارت ارشاد رویکرد سیاسی و جناحی نخواهد داشت بلکه دستگاهی کاملا تخصصی و حرفه ای است.

خروج فیلم های فاقد پروانه نمایش از بلاتکلیفی هدف ما است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به موضوع فیلم های فاقد پروانه نمایش اظهار داشت: تصمیم گرفته شده اینگونه فیلم‌ها یک بار توسط شورای تخصصی بازبینی و اصلاحات لازم انجام شود.

وی با تاکید براینکه در صورت تایید در شورا، فیلم‌های فاقد پروانه نمایش امکان اکران را پیدا می‌کنند، تصریح کرد: هدف اصلی ما از این اقدام و مسئله، خروج فیلم‌های فاقد پروانه نمایش از بلاتکلیفی است.

صالحی امیری گفت: تاکید داریم که یک بار برای همیشه فیلم هایی که امکان اصلاح دارند با نظر شورا، اصلاحات آن انجام و اکران شوند و در غیر اینصورت پرونده این موضوع بسته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون اعضای شورا مجددا بازبینی فیلم ها را آغاز کرده و در حال مذاکره با تهیه کنندگان و کارگردانان هستند تا اگر اصلاحات در چارچوب قوانین و ضوابط در حوزه نظام سینمایی کشور است، اعمال و مجوز داده شود در غیر اینصورت مجوز نخواهند گرفت.

حوزه کتاب هیچگونه مناقشه و مشکلی ندارد

صالحی امیری با بیان اینکه درباره کتاب‌های توقیفی هم همین وضعیت وجود دارد، گفت: اصلاحیه عموما اعلام می‌شود، از این رو چنانچه مولف اصلاحات را انجام داد کتاب مجوز نشر را می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در حوزه کتاب و نشر هیچگونه مناقشه، مشکل و مسئله ای وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه