English

سازمان اوقاف و کمیته امداد تفاهمنامه همکاری امضا کردند

سازمان اوقاف و امور خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور گسترش فرهنگ وقف و نیکوکاری و حمایت مادی از نیازمندان تفاهم نامه همکاری‌ امضا کردند.

سازمان اوقاف و کمیته امداد تفاهمنامه همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری موج، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از مدیران و معاونان دو سازمان تفاهمنامه همکاری‌های مشترک دو سازمان در چهار محور فرهنگی، تبلیغی، قرآنی، اجتماعی، اقتصادی و اوقافی وحقوقی و مشتمل بر ۹ ماده با هدف تحقق رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در کمک به نیازمندان در مناطق محروم به امضای روسای دو سازمان رسید.

براساس این گزارش، در مراسم امضای این سند همکاری ۵ ساله  که با حضور حجت‌الاسلام محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و فتاح در کمیته امداد حضرت امام (ره) برگزار شد، رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه نقاط مشترک همکاری میان دو نهاد بسیار است اظهار امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری‌های فی‌مابین گسترش یافته و از ظرفیت‌های موجود حداکثر بهره‌برداری شود.

محمدی افزود: با تشکیل سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه، اجرای نیات واقفان خیراندیش از پراکندگی خارج و در قالب کار ویژه‌ای در راستای ارائه خدمت بهتر و بیشتر به مردم و نیازمندان ساماندهی و تجمیع شده است.

همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه گفت: این نهاد که به فرمان حضرت امام راحل و به منظور ارائه خدمت به محرومان و نیازمندان تشکیل شده در راستای تسهیل خدمت رسانی به مردم با توانمندسازی افراد و خانواده‌ها تلاش می‌کند و این تفاهم نامه می‌تواند به گسترش این خدمات و همکاری‌های میان دستگاهی و بین بخشی سرعت ببخشد.

وی تاکید کرد: بهره‌گیری از توان و ظرفیت سایر سازمان‌ها و نهادها یکی از رویکردهای این نهاد است و بر این اساس هماهنگی و تمرکز دستگاه‌های همسو بر روی این هدف می‌تواند ما را در ارائه خدمت بیشتر به مردم عزیز کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شرفخانی همچنین ایجاد بانک اطلاعات مددجویان، خیرین و واقفین ومؤسسات خیریه و جهت‌دهی خیرین به سمت و سوی ایجاد وقف‌های نوین برای محرومین و مستمندان جامعه را از دیگر اهداف مورد نظر برشمرد وافزود.

بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل دو دستگاه به منظور همفکری و همکاری‌های بین‌سازمانی، ارائه خدمات مناسب به گروه‌های هدف و نیازمند، کمک به شناسایی افراد نیکوکار و خیر و جلب مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادهای مردمی و تبادل اطلاعات و تجارب و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فراهم آوردن زمینه‌های ارتقاء مهارت‌های زندگی نیازمندان و مددجویان را  برخی دیگر از اهداف این تفاهم نامه برشمرد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف محورهای این تفاهم نامه در زمینه تعهدات سازمان اوقاف را شامل فرهنگی، تبلیغی، قرآنی، اجتماعی، اقتصادی، اوقافی وحقوقی برشمرد و افزود: همکاری و مشارکت در اعزام روحانیون و مبلغین در مراسم فرهنگی و مذهبی، همکاری و مشارکت در چاپ و توزیع محصولات فرهنگی (کتاب، نشریات، قرآن و نهج‌البلاغه و... ) همکاری و مشارکت در برگزاری کلاس‌ها و مسابقات مختلف قرآن، همکاری و مشارکت در برگزاری دوره‌های آموزشی و راه‌اندازی حلقه‌های معرفت و بصیرت‌افزایی همکاری و مساعدت جهت استفاده از فضاهای آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد امام (ره) با رعایت ضوابط آستان مقدس بقاع متبرک را  از جمله محورهای فرهنگی این تفاهم نامه دانست.

معاون سازمان اوقاف همکاری و هماهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو دستگاه در بهره‌گیری از بانک اطلاعات  موجود، واجرای طرحهای اجتماعی و اقتصادی و استفاده از ظرفیت‌های حقوقی دو نهاد را از دیگر مفاد این سند بر شمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه