سرخط خبرها
  • هشدار تداوم گرمای غیرمعمول در کشور
  • آغاز فعالیت ۱۰۱ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری در پایتخت
  • آغاز ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح از ۹ تیرماه
  • جاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال یک‌طرفه شد
  • هیچ مجوزی برای کشت خشخاش صادر نشده است
  • مترو و اتوبوس در پایتخت تا ۱۹ تیر رایگان شد
  • تعطیلی میادین میوه و تره‌بار تهران در روز تاسوعا و عاشورا
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ۳ نمره منفی دارد
  • فرودگاه عسلویه از شنبه ششم تیرماه جاری بازگشایی می‌شود
  • فریدزاده: «سفیر» باعث آشتی دادن قشر مذهبی با سینما شد
  • ادعای اکسیوس: محدودیت سفر تیم ملی ایران به آمریکا کاهش یافت
  • اینفانتینو: جام قهرمانی را با ترامپ به تیم قهرمان اهدا خواهیم کرد
  • رکورد تاریخی رونالدو در جام جهانی ۲۰۲۶
  • سد کرج در آستانه سر ریز شدن
  • جملهٔ فارسی نخست‌وزیر پاکستان خطاب به پزشکیان، غم شما غم ماست
  • هشدار دادگستری تهران درباره پیامک‌های جعلی خدمات دولتی
  • بورس دوباره صعودی شد
  • اختلال گسترده در شبکه بانکی کشور
  • دانشمندان چینی پرینت سه‌بعدی‌ای اختراع کردند که فقط با نور، اشیا را در ۰.۶ ثانیه می‌سازد
  • مجله اشپیگل آلمان: ۹۲ درصد مردم اسرائیل، ایران را پیروز جنگ می‌دانند

معاون وزیر نیرو:

نیروگاه‌های تجدیدپذیر به رفع بخشی از ناترازی برق در پیک روز کمک خواهند کرد

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری ایران (ساتبا) در جریان سفر به استان فارس گفت: بهره‌برداری از نیروگاه‌های در حال ساخت تجدیدپذیر می تواند به رفع بخشی از ناترازی برق در پیک روز در تابستان سال جاری کمک کند.

نیروگاه خورشیدی
به گزارش خبرگزاری موج از فارس

، محسن طرزطلب در جلسه هماهنگی جهت احداث نیروگاه های خورشیدی ۳ مگاواتی در سطح استان فارس ضمن اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در راستای تأمین برق خورشیدی بیان کرد: استان فارس دارای ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه انرژی پاک است و با توجه به داشته‌ها و ظرفیت‌های مطلوب از جمله روزهای آفتابی و ضریب تابش بالا یکی از مستعدترین استان‌ها برای توسعه انرژی خورشیدی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برنامه توسعه نیروگاه‌های سه مگاواتی با هدف افزایش ظرفیت تولید برق در حال اجرا و پیشرفت بوده ابراز امیدواری کرد با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری بخش دولتی و خصوصی بتوانیم اقدامات مؤثری برای تأمین برق و توسعه زیرساخت‌های انرژی برداشته و با وارد مدار شدن نیروگاه های خورشیدی، بخشی از مشکلات ناترازی برق در کشورمان را حل کنیم.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس نیز با اشاره به محدودیت های انرژی و نیاز به تامین برق پایدار گفت: طرح احداث نیروگاه های خورشیدی سه مگاواتی در شهرستان های حوزه فعالیت شرکت توزیع نیروی برق استان فارس  با هدف توسعه انرژی های تجدیدپذیر و کمک به رفع ناترازی های انرژی در حال اجراست.

شرکت توزیع برق فارسحمیدرضا جلایر بر لزوم حرکت به سمت انرژی های پاک و سبز تاکید کرد و افزود: اجرای این پروژه‌ها که با مشارکت بخش خصوصی انجام می گیرد، گامی مؤثر در جهت کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و افزایش سهم انرژی‌های پاک در سبد تولید برق استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت های خوبی برای کمک به ناترازی انرژی، در حال انجام است، یادآورشد: اخیرا تفاهمنامه هایی نیز جهت واگذاری ساختگاه های سه مگاواتی جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی در ۹ ساختگاه در شهرستان‌های آباده، استهبان، خفر، اوز و جویم به ظرفیت ۲۷ مگاوات صورت گرفته است. 

در بخش دیگری از این جلسه، رضایی کوچی نماینده مردم شریف شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری بین دستگاهی برای جبران ناترازی انرژی و حل مشکل قطعی برق به ویژه در مناطق گرمسیری شد.

در ادامه این جلسه فرمانداران شهرستان های جهرم و خفر، پیمانکاران و مسئولان اداره های امور اراضی، منابع طبیعی نیز به بیان مسائل، چالش ها و مشکلات اجرای ساختگاه های خورشیدی پرداخته و در خصوص رفع موانع پیش رو و تسریع روند احداث نیروگاه ها در استان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه