English

سومین طرح «حامیم » در دانشگاه شیراز برگزار می شود

سومین دوره توانمندسازی فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه شیراز، باعنوان «حامیم ۳» برگزار خواهد شد.

سومین طرح «حامیم » در دانشگاه شیراز برگزار می شود
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز ضمن اعلام این خبر، توضیح داد: طرح حامیم مخفف «حلقه‌های میانی» است و تعریف آن، فعال‌کردن حلقه‌های میانی حکمرانی در بُعد دانشجویی به‌عنوان حلقه‌های میانی است؛ با این تفسیر که دانشجویان اقشاری هستند که می‌توانند بین حاکمیت و مردم ارتباط هرچه بیش‌تر و بهتری ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سجاد نیکخو با اشاره به اجرای موفق این طرح در دو دورۀ گذشته در دانشگاه شیراز، گفت: طرح حامیم با هدف تقویت بنیه فکری، فرهنگی و انقلابی جریان‌های فعال دانشجویی به‌ منظور نقش‌ آفرینی مؤثر، فعال و مستمر در فضای دانشگاه طراحی شده است و تاکنون دو دورۀ آن در دانشگاه شیراز برگزار شده که با استقبال و نتایج خوبی همراه بوده است.

وی به اهداف برگزاری این طرح پرداخت و گفت: طرح حامیم، فرصت مناسبی برای تقویت باورهای دینی و انقلابی و استحکام بنیۀ فکری تشکل‌های دانشجویی و مجموعه‌های فعال فرهنگی‌دانشجویی است. معتقدیم این طرح، یک زمینۀ مناسبی برای یارگیری و پذیرش اعضای جدید نیز در بدنۀ تشکل‌هاست. درواقع هدف اصلی طرح حامیم، ایجاد یک بستر فرهنگی و آموزشی برای گردهمایی دانشجویان فعال فرهنگی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز خبر داد: آموزش حضوری سومین دوره توانمندسازی فعالان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه شیراز (حامیم ۳)، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ خردادماه، در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، همچنین دوره‌های مجازی نیز به‌عنوان مکمل دوره‌های حضوری تعریف شده است.

به‌گفتۀ این مقام مسئول، در طرح حامیم ۳، حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دختر و پسر، در دوره‌ها شرکت خواهند کرد و از جمله مزایای شرکت در این دوره‌ها، معادل‌سازی دروس دوره با دو واحد درس عمومی و حضور منتخبان در دوره استانی طرح در مشهد مقدس خواهد بود.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه اظهار کرد: تلاش شده است که در این دوره هم نسبت به پیش‌بینی موضوعات کاربردی و موردنیاز جریان دانشجوی فعال و هم استفاده از ظرفیت استادان توانمند دانشگاه برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد. از همین‌رو موضوعاتی چون: مفاهیم آسمانی و فهم‌های زمینی؛ رهیافتی به نگرش‌های غلط به مفاهیم دینی؛ نسبت دانشجوی فرهنگی با ایده‌ دانشگاه‌های نسل چهارم و زیست بوم نوآوری و فناوری در استان فارس؛ معنادرمانی در قرآن؛ چالش‌های اندیشه‌های سکولاری در زیست دین‌مداران؛ سبک زندگی و نهج‌البلاغه در این دوره نظر گرفته شده است.

نیکخو خبر داد: در این دوره، اردوهایی هم ویژه پسران و دختران با رویکرد تفریحی، فرهنگی و آموزشی، باعنوان «راهیان پیشرفت» طراحی شده است که طی آن، دانشجویان دستاوردهای صنعت دفاعی و صنعت‌های مختلف بازدید خواهند کرد. همچنین مسابقات فرهنگی و جوایز مختلفی برای دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره‌ها در نظر گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه