English

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز خبر داد؛

تولید ۴۹ هزار تن انواع محصولات دامی در شیراز

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز از تولید ۴۹ هزار و ۶۷۱ تن انواع محصولات دامی در سال ۱۴۰۲ در این شهر خبر داد و گفت: این میزان از تولیدات مربوط به ۶ محصول مختلف است.

تولید ۴۹ هزار تن انواع محصولات دامی در شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد میرزایی، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز، ضمن تسلیت شهادت خادم الرضا، شهید جمهور آیت الله رئیسی و با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست جوجه ریزی و تولید مرغ گوشتی در استان فارس را دارد، افزود: سال گذشته ۲۶ هزار و ۱۴۱ تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید و به بازار عرضه شده است.

به گفته وی؛ بیش از ۹۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت جوجه ریزی بیش از ۳ میلیون و ۳۹۹ هزار قطعه در شهرستان شیراز مشغول به فعالیت هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پنج واحد مرغ تخمگذار صنعتی با ظرفیت بیش ۱۶۹ هزار قطعه در شیراز مشغول به تولید هستند، اظهار کرد: در مدت مذکور بیش از هزار تن تخم مرغ در این شهرستان تولید و روانه بازار شده است.

میرزایی ابراز کرد: شیراز در تولید گوشت قرمز و شیر خام دارای رتبه های برتر استان فارس بوده به نحوی که در سال گذشته ۳۶۱۹ تن گوشت قرمز و ۱۸ هزار و ۲۶ تن شیر خام در این شهرستان تولید شده است.

او با بیان اینکه بیش از ۱۹۲ زنبورستان فعال با بیش از ۳۳ هزار کلنی زنبورعسل در شیراز مشغول به تولید بوده اند، می افزاید: بیش از ۲۴۰ تن انواع عسل بهاره از گونه های گون وحشی در سال گذشته تولید و برداشت شده است.  

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شیراز با بیان اینکه تولید و پرورش آبزیان در این شهر عمدتا در استخرهای دو منظوره صورت می گیرد، گفت: در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۶۰۰ تن محصولات شیلاتی در شیراز تولید شده است.

وی با اشاره به شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با اتخاذ تدابیر لازم همچون اجرای طرح های نفوذ دانش و تامین نیازهای تسهیلاتی تلاش می کنیم روند تولید محصولات دامی در طول سال ۱۴۰۳ استمرار و روند افزایشی داشته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه