English

امام جمعه موقت شیراز:

سومین حرم اهل بیت(ع) پایگاهی برای تولید فرهنگ دینی در کشور است

امام جمعه موقت شیراز گفت: شیراز قطعا به واسطه وجود مقدس احمد بن موسی (ع) پایگاهی است برای تولید فرهنگ دینی در کشور که انشاالله همه دست به دست هم دهیم این جایگاه با عظمت سومین حرم اهل بیت را ارتقا ببخشیم.

سومین حرم اهل بیت(ع) پایگاهی برای تولید فرهنگ دینی در کشور است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، حجت الاسلام و المسلیمن حسن قانع امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دور دوم انتخابات را امروز داریم که انشاالله همه مومنین و مردم عزیز شیراز به پای صندوق رای خواهند رفت و به شخصیت‌های اصلحی که بتوانند استیفای حقوق شما مردم شریف را داشته باشند و حضور فعالانه در تصمیم‌گیری‌های ملی و بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگانی استان فارس را رقم بزنند، دعوت می‌کنم همه عزیزان در این برنامه حضور پرشوری داشته باشند.

امام جمعه موقت شیراز با تبریک میلاد کریمه اهلبیت، حضرت معصومه سلام الله علیها، حیا، عفت، پاکدامنی و حفاظت از هویت دینی را از ویژگی های آن حضرت برشمرد و ادامه داد: دختران ایران زمین با الگو گرفتن و پیروی از این بانوی گرانقدر، می توانند نقش موثری در جامعه و همچنین زندگی شخصی خودشان داشته باشند.

وی گفت: در میانه دهه بافضیلت کرامت روز بزرگداشت مقام امامزادگان شریف و واجب التعظیم در ایران بزرگ اسلامی ما است که به همین مناسبت از بزرگ امامزاده شریف و واجب التعظیم که در لسان مبارک امام خامنه‌ای عزیز؛ به عنوان سومین حرم اهل بیت در سرتاسر ایران نامگذاری شد که این ظرفیت با توجه به شخصیت عظیم این امامزاده قابل دسترسی و قابل دستیابی است.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: شیراز قطعا به واسطه وجود مقدس احمد بن موسی (ع) پایگاهی است برای تولید فرهنگ دینی در کشور که انشاالله همه دست به دست هم دهیم این جایگاه با عظمت سومین حرم اهل بیت را ارتقا ببخشیم.

وی به روز جوانی جمعیت هم اشاره و تاکید کرد: کشور ما دچار مشکل کاهش جمعیت است که این موضوع قریب ده سال است که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

امام جمعه موقت شیراز افزود: یکی از مهم‌ترین عواملی که در کاهش جمعیت نقش آفرین است کاهش مسئله تشکیل خانواده و ازدواج است که سال قبل به نسبت سال ۱۴۰۱ روند ازدواج‌ها و تشکیل خانواده‌ها رو به کاهش بوده است، این را در کنار روند حالا نگوییم رو به رشد اما مستمر مسئله طلاق قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مسئله تشکیل خانواده، سنت اصیل الهی تا حدودی مورد بی‌توجهی و کم توجهی مردم و مسئولین قرار گرفته است، گفت: از جمله عواملی که متخصصان برای این چالش بزرگ برشمردند تنهاگزینی و فردگرایی است چه در مردان ما و چه در زنان و دختران؛ عادات و رسوم غلط، تجمل گرایی، پایین آمدن احساس مسئولیت اجتماعی که یک جوان در خودش نمی‌بیند که به سمت تشکیل خانواده برود.

قانع ادامه داد: فاصله گرفتن از سنت اصیل خانواده ما را به سمت نسخه‌های بدلی خانواده و نسخه‌های شیطانی خانواده که این روز‌ها به اسم ازدواج سفید نام برده می‌شود سوق داده است.

قانع در پایان تصریح کرد: وقتی ردپای سند ۲۰۳۰ به کشور باز می‌شود حق فطری و تکوینی ازدواج را برای پسران و دختران ما نامشروع می‌دارد سند ضد خانواده و ضد ازدواج؛ حواسمان نیست که در چه بستری گام برمی‌داریم و در این زمینه امیدواریم که مسئولیت آیه شریفه ۳۲ سوره نور که جنبه حاکمیتی هم دارد علاوه بر جنبه فردی را همه ما مورد توجه قرار دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه