English

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس گفت: آمار بازدیدهای نوروزی از اماکن تحت پوشش این اداره کل در استان فارس از مرز یک‌ میلیون نفر گذشت.

بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس از مرز یک‌ میلیون گذشت
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمد ثابت اقلیدی امروز نهم فروردین‌ ماه ۱۴۰۳ افزود: طبق آمار بلیت‌ فروشی ها، تاکنون یک‌ میلیون و ۳۶ هزار و ۶۵۰ نفر مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: آمارهای ارائه‌ شده این بازدیدها از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا دیروز هشتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ و از تمامی اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی فارس است.

ثابت اقلیدی گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۳۱۸ هزار و ۵۰۳ نفر بازدید کننده در صدر آمار بازدیدها قرار دارد و پس‌ از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۲۷ هزار و ۵۱۰ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۷۰ هزار و ۵۷۶ نفر در رتبه‌های بعدی بازدیدهای مسافران نوروزی قرار دارند. 

او  گفت: در روز گذشته نیز بیش از ۳۰ هزار و ۸۱۵ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۳۱ هزار و ۸۷ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

ثابت اقلیدی تأکید کرد: آمار ارائه‌ شده تنها متعلق به اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری تحت پوشش این اداره کل شامل: مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه‌های پارس، سنگ هفت‌تنان و حمام وکیل در شیراز، مجموعه جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، نقوش رستم و رجب در شهرستان مرودشت، مجموعه جهانی پاسارگاد، مجموعه جهانی شهر بیشاپور، موزه ساسانی بیشاپور و تنگ چوگان و موزه مردم‌شناسی شهرستان کازرون، کاخ ساسانی سروستان، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد همچنین موزه خط و کتابت نی‌ریز است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه