English

نماینده ولی فقیه در فارس:

آموزش و پرورش در تحقق پیام نوروزی رهبری نقش مهمی دارد

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: آموزش و پرورش در تحقق این پیام نقش مهمی دارد.

آموزش و پرورش در تحقق پیام نوروزی رهبری نقش مهمی دارد
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار نوروزی مدیرکل و جمعی از مسوولین اداره کل و نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز با ایشان گفت: امروزه دانش‌آموزان ما در سطح مهارت‌ آموزی وضعیت خوبی ندارند و حتی برخی مهارت‌ها هم که به صورت سنتی وجود داشت رو به فراموشی می‌رود.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه اگر بخواهیم تولید را بالا ببریم، بدون مهارت‌آموزی امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: باید در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌هایی که مهارت‌ آموزی را انجام می‌دهند، فعالیت و برنامه‌ریزی بیشتری صورت گیرد.

آیت الله دژکام همچنین به سند تحول دولت مردمی سیزدهم اشاره کرد و گفت در این سند به مسئله مردمی‌سازی، مهارت‌آموزی و تولید اشارات خوبی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: راه تحقق فرمایش رهبری مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در آموزش و پرورش از طریق گسترش و توسعه کمّی و کیفی هنرستان‌ها انجام‌پذیر است.

فرشید قاسمی افزود: امروزه خانواده‌ها به مهارت‌آموزی در هنرستان‌ها اعتماد دارند و ما شاهد این هستیم که فرزندان‌شان که دارای رتبه و نمرات بالایی هستند را به هنرستان‌ها روانه می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: متأسفانه ظرفیت هنرستان‌ها در استان و شهر شیراز پاسخگوی تقاضای دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ندارند.

قاسمی از نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز درخواست کرد تا در خصوص نهضت ساخت هنرستان‌ و تجهیز آنها و خصوصاً استفاده از ظرفیت خیرین در این خصوص عنایت ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه شیراز

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه