English

معاون استانداری فارس:

عشایر، سرمایه بزرگ اجتماعی کشور هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: عشایر، سرمایه بزرگ اجتماعی انقلاب و ایران اسلامی هستند.

عشایر، سرمایه بزرگ اجتماعی کشور هستند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

 به نقل از استانداری فارس، اسماعیل قزل سفلی همزمان با دهه مبارک فجر در جمع سران طوایف دره شوری و کشکولی بزرگ شهرستان کوهچنار افزود: امام راحل(ره) در وصف عشایر فرمودند ‘عشایر ذخایر انقلاب هستند’ و رهبر معظم انقلاب نیز در وصف عشایر می فرمایند ‘عشایر جزو وفاداران واقعی این کشور هستند’ و وقتی به آنچه که عشایر انجام داده اند نگاه می کنیم می بینیم که این سخنان حاصل یک نگاه و رویکرد راهبردی به ظرفیت عشایر است.

وی ادامه داد: عشایر همواره در تحولات سیاسی و مبارزه با استعمار، تلاش برای استقرار آزادی، تلاش برای پیروزی نقلاب اسلامی که این روزها شاهد برپایی جشن چهل و پنجمین سال پیروزی آن هستیم ایفای نقش کرده اند.

او اظهار کرد: علاوه بر دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس نیز عشایر در میدان و صحنه نبرد حضور داشتند و جزو اولین ها بودند که در برابر دشمن صف آرایی کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: بسیاری کوشیدند که از جنگ جهانی اول به بعد در عشایر ما نفوذ کنند اما عشایر همواره خارجی ها و استعمار را پس زدند و جزو وفادارترین ها باقی ماندند و امروز هم جزو وفاداران واقعی انقلاب هستند.

قزل سفلی، عشایر را پاسدار تنوع فرهنگی در کشور دانست و گفت: آن‌ها دل های پاک، روحی باصفا و وطن دوست و ایثار و گذشت دارند و احترام به بزرگتر در عشایر همچنان ساری و جاری است و اخلاق و ایمان در میان آن‌ها همچنان موج می زند و جلوه گری می کند.

وی ادامه داد: ایستادگی، مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی در مکتب عشایر آموخته می شود و پدران و مادران عشایر غیرت، مرداندگی، ایستادگی، برادری، صفا و صمیمیت را همواره به فرزندان خود می آموزند.

وی اظهار کرد: همراهی و همدلی با انقلاب اسلامی در طول سال های گذشته و امروز در بین عشایر همواره موج می زده و به پاس این تلاش ها و وفاداری ها باید برای حل مسائل و  مشکلات عشایر هم فکر کرد و هم اقدام عملی داشت.

قزل سفلی گفت: شورای عشایری که یک ظرفیت قانونی است در دولت پیش بینی شده و کارگروه‌های تخصصی ذیل این شورا قابلیت تشکیل دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: وفاداری عشایر از یک زاویه دیگر نیز قابل تحلیل است و آن تقدیم دو هزار شهید توسط عشایر است که این نشان می‌دهد عشایر فارس سهم عمده‌ای از این خودگذشتگی، ایثار و رشادت را از خود نشان داده‌‌اند.

قزل سفلی افزود: عشایر فارس با قیام هایی که انجام می‌دادند عامل شتاب دهنده در پیروزی انقلاب بودند و تقدیم دو هزار شهید از سوی آنها در دفاع مقدس نشان می دهد که آنها دین خود را در دفاع از انقلاب ادا کرده‌اند و حالا نوبت مسئولان است که در جهت حل مشکلات جامعه عشایر گام بردارند و تلاش کنند.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی با شتاب در مسیر پیشرفت خود در حال حرکت است، البته دشمنان ما با برنامه ریزی تلاش می کنند در مقابل حرکت این قطار مانع ایجاد کنند اما این قطار پیشرفت برآمده از مردم محکم پیش می رود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: این انتخابات هم از منظر داخلی بسیار هم است و هم از بُعد منطقه ای و جهانی دارای اهمیت است و بنابراین حضور پرشور در ۱۱ اسفند در پای صندوق های رای؛ نه تنها باعث تثبیت جایگاه منطقه ای ایران اسلامی؛ بلکه موجب تضمین جایگاه بین المللی در نظم نوین جهانی خواهد گردید و بدون تردید عشایر عزیز در کنار سایر آحاد مردم؛ باردیگر حماسه آفرینی خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه