English

استاندار فارس:

تأمین زیرساخت‌ها نوعی سرمایه‌گذاری است

استاندار فارس در چهارمین همایش منطقه‌ای سرمایه‌گذاری، با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی منحصرا به تولید معطوف نمی‌شود، تامین زیرساخت‌ها را یکی از اقدامات، در قالب سرمایه‌گذاری معرفی کرد.

 تأمین زیرساخت‌ها نوعی سرمایه‌گذاری است
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، محمدهادی ایمانیه، عصر سه‌شنبه در چهارمین همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای استان که با محوریت شهرستان‌های فسا، سروستان، نی‌ریز، خرامه، بختگان و استهبان برگزار شد، افزود: حفظ سرمایه‌های انسانی و جلوگیری از مهاجرت آنها از کشور و فراهم کردن زمینه مهاجرت معکوس این سرمایه‌ها به کشور بزرگ‌ترین خدمتی است که مدیران و مسئولان می‌توانند انجام دهند.

استاندار فارس ضمن اینکه از مدیران استانی خود خواست، از فرصت ایجادشده برای خدمت به مردم نهایت استفاده را ببرند، از ضرورت اصلاح رویه‌های غیرمنطقی سخن گفت و اظهار کرد: هنر مدیران پهن کردن فرش قرمز برای بازگشت نخبگان و سرمایه‌های انسانی به کشور است؛ باید فرآیندها، تبصره‌ها و قوانین در جهت رفع مسائل و باز کردن گرهی از مشکلات باشد.

ایمانیه گریز کوتاهی هم به اقدامات انجام شده توسط خود در دوران تصدی مدیریت ارشد اجرایی استان زد و گفت: خداوند را شاهد می‌گیرم تمام تلاش خود را کرده‌ام تا با هر روشی که امکان دارد، گرهی از مشکلات سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی باز شود؛ هر هفته دوبار به‌صورت مستقیم در قرارگاه اقتصادی کوثر با سرمایه‌گذاران ملاقات چهره‌به‌چهره و بی‌واسطه دارم و به‌صورت لحظه‌ای موضوعات مرتبط با ایشان را پیگیری می‌کنم.

وی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه احیا بنگاه‌های راکد، ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری استان و دیدار چهره‌به‌چهره با سرمایه‌گذاران در تهران را بخش دیگری از اقدامات انجام‌شده برای گسترش سرمایه‌گذاری در استان فارس عنوان کرد و ادامه داد: پنج‌شنبه‌ها فرصتی را اختصاص داده‌ام و بی‌واسطه با نخبگان و دانشجویانی که دلخوری‌هایی دارند، گفت‌وگو می‌کنم و در حد توان برای رفع ناراحتی آن‌ها اقدام می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه باید با تمام تلاش و توان، موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را برطرف کنیم، هرگونه جلوگیری از سرمایه‌گذاری را خیانت به کشور و مردم عنوان کرد و با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان فارس سرشار از ظرفیت‌ها و استعدادهای خوب هستند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و فعالیت اقتصادی همیشه به ایجاد واحد تولیدی معطوف نمی‌شود؛ بلکه مشارکت برای تامین و ایجاد زیرساخت‌ها و حامل‌های انرژی نیز خود به‌نوعی سرمایه‌گذاری است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس با اشاره بر اینکه طبق بررسی‌های وزارت نیرو و اعلام کارشناسان خبره، فارس بهترین استان برای احداث نیروگاه خورشیدی است، از سرمایه‌گذاران خواست در احداث سه شهرک انرژی خورشیدی هر کدام به میزان ۵۰۰ مگاوات مشارکت کنند، افزود: تامین و استخراج گاز، تامین آب و برق از جمله موارد موردنیاز فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این زمینه با دولت مشارکت داشته باشند و از منافع آن نیز بهره‌برداری کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه‌های گوناگون، از سرمایه‌گذاران برای مشارکت در اکتشافات معادن و استخراج آن، اجرای شبکه‌های آب، شبکه‌های فاضلاب، اصلاح بذر، اصلاح الگوی کشت، اصلاح نژاد دام‌ها دعوت و خاطرنشان کرد: ورود سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به این حوزه‌ها، توان اقتصادی استان را افزایش می‌دهد و در ایجاد اشتغال و تولید نیز بسیار تاثیرگذار است.

استاندار فارس در پایان سخنان خود در جمع سرمایه‌گذاران شهرستان‌های شرق فارس با بیان اینکه خداوند به نیت‌های الهی برکت می‌دهد، از همکاری پرقدرت مسئولان شهرستان‌های استان با سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری موظف‌شده ماهانه میز خدمت سرمایه‌گذاران در قالب یک پنجره واحد را برپا کند؛ فرمانداران و مدیران کل نیز همه همکاری لازم را انجام می‌دهند. در صورتی‌که در فرایندهای سرمایه‌گذاری تسهیل ایجاد شود، این الگو به سایر مناطق استان نیز تسری می‌یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه