English

استاندار فارس مطرح کرد؛

دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به احداث و گسترش تصفیه خانه ها

استاندار فارس اعتبارات دولتی برای احداث و گسترش تصفیه خانه ها را محدود دانست و از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود و سرمایه گذاری در این طرح ها دعوت کرد و اظهار داشت: پساب این تصفیه خانه ها برای صنعت و فضای سبز به ویژه فضای سبز غیر مثمر و جنگل کاری جهت صنعت چوب قابل استفاده است.

دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود به احداث و گسترش تصفیه خانه ها

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدهادی ایمانیه در بازدید از تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز، ضمن تشکر از زحمات همکاران اداره آبفای این شهر، گفت: ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شماره ۱ و ۲ شیراز و تصفیه خانه شماره یک شهر صدرا حدوداً ۶۵ میلیون مترمکعب در سال است و قابلیت افزایش تا ۱۸۰ میلیون متر مکعب را نیز دارد.

 استاندار فارس اعتبارات دولتی برای احداث و گسترش تصفیه خانه ها را محدود دانست و از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود و سرمایه گذاری در این طرح ها دعوت کرد و اظهار داشت: پساب این تصفیه خانه ها برای صنعت و فضای سبز به ویژه فضای سبز غیر مثمر و جنگل کاری جهت صنایع چوب قابل استفاده است.

 وی درختکاری و جنگلکاری را یکی از صنایع جدید و مورد استفاده در دنیا عنوان کرد و افزود: درختکاری و جنگل کاری علاوه بر این که به طراوت شهر کمک می کند، از پساب استفاده می کند و از نظر اقتصادی نیز می تواند در صنعت چوب و کاغذسازی مورد استفاده قرار گیرد.

ایمانیه از همکاری آبفای شیراز و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای سنجش پساب تصفیه خانه ها از طریق روش های علمی به منظور استفاده برای درختان مثمر و غیرمثمر خبر داد و تصریح کرد: شهرداری شیراز بنا دارد تصفیه‌خانه‌های لوکال و موضعی را در برخی نقاط شهر احداث کند.

 نماینده عالی دولت در فارس افزود: برای احداث فاز دو تصفیه خانه شماره ۲ شیراز پیمانکار انتخاب شده است و امیدواریم همزمان با سفر دوم هیئت دولت به استان، کلنگ احداث این مجموعه به زمین زده شود.

 وی، شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز را در اولویت استفاده از پساب فاضلاب دانست و اظهار داشت: با توجه به این که قسمتی از آب شرب شهر شیراز از سد درودزن تامین میشود و با افتتاح خط دوم انتقال آب از این سد، بهره برداری از چاه های آب شرب کاهش خواهد یافت و با توجه به اینکه از نظر علمی و بررسی های انجام شده تا سقف آنچه آب از سد درودزن از شهر شیراز تامین میشود، خروج پساب از شهر شیراز به شهرهای مجاور خطر فرونشست کمتری خواه  داشت؛ البته رعایت سقف مقرر شرط خروج این پساب‌ها خواهد بود.

 استاندار فارس به همجواری تصفیه خانه شماره ۲ شیراز با شهرک صنعتی این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از روش های توسعه شهرک‌های صنعتی مسائل زیرساختی است و از مسائل مهم آن می توان به تامین برق و آب اشاره کرد. در خصوص آب با استفاده از پساب مشکل توسعه این شهرک ها حل خواهد شد و برای تامین برق هم با سرمایه گذاری مشترک شهرکهای صنعتی استان مناطق ویژه خصوصاً منطقه ویژه اقتصادی شیراز و وزارت نیرو نسبت به احداث نیروگاه های تا ظرفیت حداقل هزار مگاوات اقدام خواهد شد تا مسئله تامین برق مانعی برای توسعه صنایع نشود.

تصفیه خانه آب+شیراز

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه