English

استاندار فارس:

کارگزاران حج و زیارت، سفرای فرهنگی و تبلیغی هستند

استاندار فارس، کارگزاران حج و زیارت را بعنوان سفرای فرهنگی و تبلیغی یاد کرد و گفت: در مراجعات خود به سایر کشورها، امامزادگان و قبور مطهر امامزادگان واجب التعظیمی که در شیراز و استان فارس وجود دارند را از بُعد فرهنگی و تبلیغی معرفی کنید و سفرای فرهنگی استان باشید.

کارگزاران حج و زیارت، سفرای فرهنگی و تبلیغی هستند
به گزارش خبرگزاری موج فارس

،‌ محمدهادی ایمانیه در آیین تقدیر از برگزار کنندگان حج تمتع و مراسم اربعین سال ۱۴۰۲، با اشاره بر اینکه خدمتگزاران زوار بیت الله الحرام و عتبات عالیات، به سبب خدمت رسانی به زائران خاندان عصمت و طهارت، خود، خانواده و زندگی خویش را بیمه می‌کنند، اظهار داشت: باید قدر خودتان را بدانید چرا که لطف ویژه خداوند شامل حال شما شده است و قطعاً اقدامات شما پاداش دنیوی و اخروی در پی خواهد داشت.

ایمانیه در این جلسه خواستار تلاش مضاعف برای تسهیل در زیارت مشتاقان به ویژه دلدادگان عتبات عالیات شد و گفت: برای تمام افرادی که علاقمند به زیارت حج و همچنین عتبات عالیات هستند به سهم خود و بیش از حد توان و مقدورات تلاش کنید؛ تحت هیچ شرایطی هیچکس نباید از این فیض عظیم خصوصا در مباحث مرتبط با زیارت عتبات عالیات بی نصیب شود.

استاندار فارس همچنین خواستار تسهیل در انجام اقدامات اداری تشرف زائران شد و افزود: حتی المقدور در ۳۷ شهرستان استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا امورات تشرف زائران در محل زندگی خودشان انجام شود و نیازِ عزیمت به مرکز استان به حداقل برسد.

وی ادامه داد: مدیریت استان آمادگی دارد با کمک خیرین اقامتگاهی برای زواری که از سایر شهرها و روستاها به شیراز عزیمت می‌کنند تا پس از استراحتی کوتاه، از سومین حرم اهل بیت علیهم السلام، عازم اماکن زیارتی شوند فراهم کند؛ در این زمینه می توان از امکان مذهبی موجود در شهر شیراز نیز استفاده کرد.

نماینده عالی دولت در فارس، از کارگزاران حج و عتبات عالیات به عنوان سفرای فرهنگی و تبلیغی یاد کرد و گفت: در مراجعات خود به سایر کشورها، امامزادگان و قبور مطهر امامزادگان واجب التعظیمی که در شیراز و استان فارس وجود دارند را از بُعد فرهنگی و تبلیغی معرفی کنید و سفرای فرهنگی استان باشید.

وی در انتها بر ضرورت ماندگاری آثار زیارت نیز تاکید کرد و اظهار داشت: آثار زیارت باید ماندگار شود و شخص زائر پس از بازگشت می‌بایست بتواند در اطرافیان خانواده محله و منطقه خود اقدامات تاثیرگذاری انجام دهد و این مهم جز با آموزش‌های جامع و کامل برای زائران میسر نمی‌شود؛ طبیعتاً از انسان‌های با تجربه با ایمان و با اعتقاد توقع کار مستمر آموزشی و تاثیرگذار وجود دارد و امید است در باب ارتقاء سطح فرهنگی و زیارتی اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه