English

سرپرست دفتر خاک کشور مطرح کرد؛

حفظ منابع خاک با توسعه کشاورزی حفاظتی و کشت در دیمزار‌ها

سرپرست دفتر خاک کشور، توسعه کشاورزی حفاظتی و کشت در دیم‌زار‌ها را از رویکرد‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در حفظ منابع خاک دانست.

حفظ منابع خاک با توسعه کشاورزی حفاظتی و کشت در دیمزار‌ها
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، ناصر دواتگر در همایش گرامیداشت روز جهانی خاک در استان فارس، بیان کرد: یکی از چالش‌های کشور ما و سایر نقاط دنیا در اقلیم‌های خشک و نیمه خشک، شوری خاک است که در اثر آبیاری مزارع با سفره‌های زیرزمینی آب صورت گرفته است.

به گفته سرپرست دفتر خاک کشور ؛ هر چه از سطوح زیرین خاک، آب برداشت کنیم به دلیل شوری آب در آن سطوح خاک را نیز بیمار می‌کنیم.

این مقام مسئول، تصریح کرد: راه برون رفت از این چالش افزایش کشت در اراضی دیم است که فشار را از منابع زیرزمینی آب کم می‌کند.

دواتگر، خاک را تعدیل کننده تغییرات اقلیمی دانست و افزود: ممانعت از آلودگی آب ها، کاهش اثرات منفی گاز‌های گلخانه ای، استفاده در داروسازی و ساخت آنتی بیوتیک‌ها و کاربرد آن در ساخت ابنیه از دیگر کاربرد‌های خاک در زندگی انسان است.

سرپرست دفتر خاک کشور گفت: در روز جهانی خاک، مردم در سراسر جهان و از گروه‌های مختلف با هدف فرهنگ سازی و انتقال دانش سعی می‌کنند بحث چگونگی حفاظت از خاک و بهره وری پایدار از آن را پاس بدارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه