English

افتتاح فاز نخست پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله قدیم پودنک شیراز

گام نخست پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله پودنک واقع در شهرداری منطقه ۱۱ شیراز با حضور مسولان شهری و اهالی این محله افتتاح شد.

افتتاح فاز نخست پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله قدیم پودنک شیراز
به گزارش خبرگزاری موج فارس

، فاز نخست پروژه بازآفرینی و محرومیت‌ زدایی محله پودنک شهرداری منطقه ۱۱ با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، مقامات سپاه فجر فارس و اهالی این محله در مسجد جامع پودنک افتتاح شد که این آیین با بازدید از معابر محله پودنک همراه بود.

همراهی مردم محله با بهسازی محله اصالت و فرهنگ غنی مردم را می‌رساند

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در این آیین که از اهمیت اعمال انسان در نظر پروردگار، سخن می‌گفت، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند که انسان را جانشین خودم بر روی زمین قراردادم تا آن را آباد کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام تصریح کرد: در محله پودنک آبادی شکل‌ گرفته و همراهی مردم محله با بهسازی محله اصالت و فرهنگ غنی مردم را می‌رساند.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه ذخیره ثواب و جلب رضای خداوند متعال برای قیامت صرفاً به چند کار خاص محدود نمی‌شود، گفت: حتی ایجاد چراغ در معابر عمومی نیز باعث جلب رضایت خداوند خواهد شد؛ بنابراین اگر کار برای رضایت خداوند متعال باشد، خیر دنیا و آخرت را برای خدمتگزاران به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در آبادی محله خود بسیار ارزشمند است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید با هم‌افزایی در نوسازی محلات کوشا باشند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه فرهنگ اصیل همیاری مردم پودنک در آبادانی شهر باید ترویج پیدا کند، اظهار کرد: خدمت خالصانه به مردم برای رضایت خداوند متعال و ماندگار خواهد شد و خداوند متعال بهترین مصلحت را برای خدمتگزاران به مردم در دنیا و آخرت رقم خواهد زد و کار برای خداوند متعال بنا به فرموده حضرت زهرا (س) دارای ارزش بسیاری است؛ چراکه ضایع نخواهد شد.

شهرداری شیراز

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: اجتماع قلوب مؤمنان برای آبادانی محله باعث افزایش برکت کارها خواهد بود و محور قرار دادن مسجد نیز بر برکات آن خواهد افزود.

احساس رضایت شهروندان محله پدونک بسیار حائز اهمیت بود

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در سخنانی اظهار کرد: فعالیتی که شهرداری در این محله انجام داد تابلو بزرگی از محبت و خوبی از شخصیت‌های مختلف مردم اعم از زنان و مردم محله پودنک بود.

سید ابراهیم حسینی افزود: شهرداری پروژه‌های متعدد دارد و با توجه به کار ماندگاری که در این محله انجام شد، احساس رضایت شهروندان این محله بسیار حائز اهمیت بود.

وی با اشاره به اینکه انسجام محلی در این محله زبانزد است، اضافه کرد: اعضای شورای ششم بر موضوع محرومیت‌ زدایی تمرکز داشتند و به‌ عنوان یک سیاست کاری آن را دنبال می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار امیدواری کرد: سایر موانع به‌ ویژه ایجاد بستر یک مسیر رفت‌وآمد ویژه خودروهای امدادی در محله پودنک فراهم شود.

همراهی مثال‌ زدنی شهروندان در اجرای پروژه‌ها

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: در محله پودنک ۱۵۰ خانواده شهید مستقر هستند و قدمت این محله به روایت برخی به قدمت شیراز برمی‌گردد که قدمتی بیش از یک هزار سال دارد و آرامستانی که در مجاورت بوستان ارغوان این محله قرار دارد، یک قدمت ۱۷۰۰ ساله دارد.

محمدحسن اسدی افزود: اقدامی که در این محله به جهت بازآفرینی و باز زنده‌سازی انجام شد، سختی آن از اجرای چند تقاطع بیشتر است.

وی با اشاره به همراهی مثال‌زدنی شهروندان در اجرای پروژه‌ها، اضافه کرد: در این محله علاوه بر محرومیت‌زدایی بخش زیادی از مشکلات و مسائلی که در این منطقه وجود داشت، دفع آب‌های سطحی، کانیواگذاری، زیرسازی و آسفالت معابر بوده است که اقدامات لازم برای رفع این مشکلات صورت گرفت.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر، ۳ درصد از بودجه عمرانی شهر شیراز را به پروژه‌های رفع محرومیت‌زدایی اختصاص داده است.

اسدی افزود: اقدامی که در بازآفرینی و باز زنده سازی محله پودنک انجام شد از زیرسازی، بازسازی و مرمت در کشور نمونه‌ای بی‌نظیری است.

وی ادامه داد: در کشور تا همه با یکدیگر همراه نشوند، نمی‌توانیم به رفع محرومیت پایان بدهیم و نمی‌توانیم بگوییم این اقدام تنها وظیفه دولت، شهرداری و شورا است. بلکه همه باید در رفع محرومیت‌زدایی با یکدیگر مشارکت داشته باشیم.

بنا به اظهار شهردار شیراز؛ پروژه بازآفرینی و باز زنده‌سازی محله پودنک بسیار متمایز از سایر پروژه‌ها است و در هر نقطه‌ای از شهر چنین محلاتی وجود دارد و این تکلیف بر عهده تمام شهرداری‌های مناطق یازده‌گانه است تا بازآفرینی و باز زنده سازی را در محلات و در جغرافیای محل پیاده‌سازی کنند.

اسدی در پایان اظهار امیدواری کرد: این نقطه شروع خوبی برای بافت‌های فرسوده شهر شیراز باشد و با توجه به اینکه شورا و شهرداری در بافت فرسوده تسهیلات و مزایای بسیار خوبی ارائه داده‌اند، تخفیف‌های بسیار خوبی تسهیل شده است.

شهرداری شیراز

بازآفرینی محله پودنک در ۲ بخش بهسازی و نوسازی انجام شد

در این مراسم همچنین شهردار منطقه ۱۱ شیراز در آیین افتتاح فاز یک پروژه بازآفرینی و محرومیت‌زدایی محله پودنک شهرداری اظهار کرد: طرح محرومیت‌زدایی و بازآفرینی محله پودنک در قالب اجرای پروژه شهرسازی تاکتیکال مبنی بر مشارکت مردم صورت گرفته است.

علی فراشاییان افزود: این پروژه کار مطالعاتی بسیاری بر روی آن انجام شد و طی چندین ماه با حضور در محله نیازهای شهروندان شنیده شد و بر آن شدیم تا بازآفرینی محله پودنک در ۲ بخش بهسازی و نوسازی انجام شود.

شهردار منطقه ۱۱ شیراز تصریح کرد: پروژه بازآفرینی محله پودنک پیوست فرهنگی دارد و با توجه به فرهنگ غنی که مردم این محله دارند، مشارکت مردم در اجرای این طرح بسیار چشمگیر بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه