English

معاون دانشگاه علوم پزشکی خبر داد؛

کشف بیش از ۱۸۲۰ قلم دارو و کالاهای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق در شیراز

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از کشف بیش از هزار و ۸۲۰ قلم دارو و کالاهای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق در شیراز خبر داد.

کشف بیش از ۱۸۲۰ قلم دارو و کالاهای سلامت محور غیرمجاز و قاچاق در شیراز

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمدجواد راعی با بیان اینکه قاچاق داروهای غیرمجاز و کالاهای سلامت محور، علاوه بر اینکه سلامتی افراد جامعه را به شدت تهدید می کند، به اقتصاد کشور نیز ضربه می زند، افزود: در بازدید ضربتی از یکی از پاساژهای سطح شیراز، بیش از ۱۲ میلیارد ریال از انواع داروهای غیر مجاز و قاچاق، فرآورده های گیاهی و دست ساز و مکمل ‌های ورزشی قاچاق، کشف و توقیف شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: در این بازدید میدانی که با حضور کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور معاونت غذا و داروی دانشگاه، مقام قضایی و نیروهای انتظامی انجام شد، ۶ واحد صنفی متخلف تعطیل و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هشدار نسبت به برخورد قانونی با تهدید کنندگان سلامت مردم،  همچنین از کشف تعدادی داروی سقط جنین در این بازدید خبر داد و افزود: بر اساس مصوبات ماده ۵۸ و تبصره ۲ ماده ۶۱ قانون جوانی جمعیت مصوب سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی، توزیع داروهای رایج در سقط جنین تنها برای عرضه مراکز بیمارستانی دارای مجوز از وزارت بهداشت، مجاز است و هرگونه خرید، فروش، نگهداری و حمل این داروها بدون نسخه پزشک جرم محسوب می شود.

راعی اظهار کرد: عرضه داروهای چاقی و لاغری غیر‌مجاز، داروهای مخدر، مکمل های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و به خطر انداختن سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف عرضه مکمل ‌های ورزشی ممنوع است.

معاون غذا و داروی دانشگاه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای غیر‌مجاز و قاچاق، با سامانه ۱۹۰ و تلفن ۲۲۴۰ پیامگیر شکایات، تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه