English

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

آموزش بیش از ۸۸۰ هزار سفیر سلامت خانواده در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سفیران سلامت خانواده را عاملی مهم برای انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها و جامعه دانست و از آموزش ۸۸۰ هزار و ۸۱۰ سفیر سلامت خانواده در استان از سال ۱۳۹۴ تاکنون خبر داد.

آموزش بیش از ۸۸۰ هزار سفیر سلامت خانواده در فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، در این رابطه گفت: دستیابی به توسعه اجتماعی پایدار، به همیاری تک تک افراد جامعه نیاز دارد و تأمین و ارتقای سطح سلامت که یکی از زیر بنایی ترین ابعاد تکامل اجتماعی بشر است، شاید بیش از جنبه های دیگر توسعه، نیازمند همکاری عمومی باشد و بی شک سفیران سلامت از نخستین و موثرترین گام های حوزه بهداشت در جلب این حمایت است.

او ادامه داد: آموزش ۸۸۰ هزار و ۸۱۰ سفیر سلامت خانواده از سال ۱۳۹۴ تاکنون در زمینه خودمراقبتی به منظور ارتقای سلامت افراد و کاهش مراجعات غیرضروری به پزشک خانواده و مراکز درمانی، برگ زرینی در استفاده از این ظرفیت در حوزه بهداشت است.

این مقام مسوول در دانشگاه ضمن تاکید بر اهمیت خود مراقبتی به عنوان نخستین گام برای رسیدن به جامعه سالم، بیان کرد: آموزش و توانمندسازی ۹۴۲ هزار و ۳۲ دانش آموز با اجرای برنامه سفیر سلامت دانش آموزی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم از سال ۹۴ تاکنون فرصتی بسیار مناسب برای انتقال مفاهیم بهداشتی به خانواده ها و جامعه بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه هدف از به وجود آمدن تشکل ‌های سفیر سلامت دانش آموزی را انتقال اطلاعات بهداشتی از طریق همسالان عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه