English

مدیرعامل آبفا شیراز خبرداد؛

ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شیراز و صدرا افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) شیراز گفت: با هدف افزایش ظرفیت پذیرش، بهبود کیفیت پساب و کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگهداری، طرح ارتقای تصفیه‌خانه‌های شیراز تهیه شده است و به زودی اجرایی خواهد شد.

ظرفیت تصفیه‌خانه‌های شیراز و صدرا افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج فارس، بهمن بهروزی، مدیر عامل آبفا شیراز در این خصوص گفت: با توجه به اینکه اکنون تنها برای نیمی از جمعیت شهرهای شیراز و صدرا امکان تصفیه فاضلاب فراهم است، برای افزایش ظرفیت این تاسیسات و ارتقای بهداشت جامعه، پیمانکاران مدول‌های ۳ و ۴ تصفیه‌خانه شمار ۲ شیراز به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز و مدول اول تصفیه‌خانه غرب صدرا به ظرفیت ۱۳ هزار مترمکعب در شبانه‌ روز انتخاب شده‌اند.

بهروزی با بیان اینکه عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه‌ها تابستان امسال شروع می‌شود، گفت: با بهره برداری از مدول‌های جدید ظرفیت تولید پساب، امکان بازچرخانی آن و استفاده در صنعت و کشاورزی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: قرارداد ارتقاء تصفیه خانه‌ها به روش بیع متقابل، سال ۱۳۹۹ با سرمایه گذار منعقد شده بود اما به دلیل موانعی که تحریم‌های ظالمانه در مسیر تامین مالی پروژه ایجاد کرد، به مرحله اجرا نرسیده بود.

مدیرعامل آبفا شیراز گفت: با توجه به مشکلات موجود، این شرکت برای رفع موانع و تولید حداکثری و با کیفیت پساب، علی‌رغم محدودیت‌های جدی در زمینه منابع مالی، راسا نسبت به ارتقاء تصفیه خانه اقدام کرده است.

بهروزی خاطرنشان کرد: در همین راستا طراحی، ساخت و نصب سیستم‌های هوادهی سطحی جدید با کمک یک شرکت دانش بنیان داخلی، مهندسی ارزش و ارتقای ایستگاه پمپاژ لجن برگشتی، انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه