English

وزیر نیرو از طرح‌های صنعت آب و برق استان فارس بازدید کرد/ گشایش‌های تازه برای تامین آب شرق فارس

وزیر نیرو با حضور در استان فارس، از طرح‌های تامین آب در شهرستان‌های داراب و زرین دشت و نیز پنج طرح تامین و انتقال برق استان فارس بازدید کرد.

وزیر نیرو از طرح‌های صنعت آب و برق استان فارس بازدید کرد/ گشایش‌های تازه برای تامین آب شرق فارس

به گزارش خبرگزاری موج فارس، سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی به داراب، زرین‌دشت و جنت‌شهر اظهار کرد: در شهرستان داراب شاهد افزایش شوری به میزان ۶۰۰ میکرو موس (واحد سنجش هدایت الکتریکی آب ) نسبت به ابتدای دوره اندازه گیری هستیم و در شهرستان زرین دشت نیز افزایش شوری به میزان چهار هزار ۵۰۰ میکرو موس نسبت به ابتدای دوره اندازه گیری رسیده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در محدوده مطالعاتی حاجی آباد شوری از پنج هزار به ۱۱ هزار میکروموس افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس بیان کرد: در سطح استان سالانه به طور متوسط ۶/۷ میلیارد متر مکعب مصرف آب در تمامی حوزه‌ها به دست می آید که از این میزان ۸۴ درصد از منابع آب زیرزمینی و ۱۶ درصد از منابع آب سطحی است.

بدری اضافه کرد: تأمین بخشی از نیاز آب شرب شهرستان‌های داراب، زرین دشت، جنت شهر دبیران و شهر پیر معادل با ۸۶۰ لیتر در ثانیه در افق ۱۴۱۵ (۳۰۰ هزار نفر) از محل آب سطحی تأمین می‌شود. به همین منظور پروژه آبرسانی به این شهرها از سال ۱۳۹۵ آغاز و هم اکنون دارای ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی ادامه داد: این طرح دارای ۱۵۷ کیلومتر خط لوله با اقطار ۱۴۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر است که ۱۰۹ کیلومتر آن اجرا شده است. همچنین این طرح از یک تصفیه خانه به ظرفیت ۸۶۰ لیتر در ثانیه سالانه ۱۷ میلیون مترمکعب در سال بهره می‌برد.

بدری افزود: این طرح شامل هفت باب مخزن به ظرفیت ۲ هزار و ۷۰۰ متر مکعب است که چهار باب آن اجرا شده و همچنین سه ایستگاه پمپاژ است که یک ایستگاه آن اجرا شده است.

وی به اعتبارات اختصاص یافته به این طرح اشاره کرد و گفت: هزینه انجام شده تا کنون۴۰۰ میلیارد تومان بوده که ارزش به روز آن نیز ۲هزار و ۳۰۰ و میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز اتمام طرح هم ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین به بیان وضعیت پروژه آبرسانی به جنت شهر پرداخت و افزود: در این پروژه که ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تاکنون عملیات ۲۲ کیلومتر خط انتقال به قطر ۴۰۰ میلیمتر، یک ایستگاه پمپاژ و ۲باب مخزن در مجموع به ظرفیت هفت هزار متر مکعب اجرا شده که برای اجرای این پروژه تاکنون ۳۸ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده و ۲۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار برای اتمام طرح مورد نیاز است که در صورت تأمین نقدینگی در بهمن ماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

شهر داراب در فاصله ۲۴۵ کیلومتری و زرین‌دشت در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه