English

استاندار فارس؛

سرانه پزشک خانواده می بایست اصلاح شود

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح سرانه پزشک خانواده گفت: تحقق این مهم نیز در گروه همراهی و همکاری مسئولان مرتبط کشوری و اثبات اینکه شاخص های سلامت با اجرای پزشک خانواده ارتقاء می یابد است.

سرانه پزشک خانواده می بایست اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری موج فارس، محمد هادی ایمانیه در نشست هم‌اندیشی با حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبیعتاً پزشک خانواده همانند سایر طرح‌ها و برنامه‌ها نواقص و ایراداتی داشته و دارد که می بایست همواره برای اصلاح و ارتقاء آن پیشنهادات و راهکارهای عملی خود را ارائه دهیم.

استاندار فارس به مسائل و چالش های موجود در طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: مسائل و مشکلات درگیر در پزشک خانواده در سه حوزه مسائل بیمه‌ای، وزارتخانه‌ای و برخی از پزشکان همکار دسته بندی می شود.

ایمانیه بر ضرورت مشخص شدن موضوع مراقبین سلامت تاکید کرد و اظهار داشت: مابه التفاوت ۱۲% تا مصوبه اداره کار می بایست از جانب دولت پرداخت شود؛ با قول مساعد معاون وزیر بهداشت این مُهِم محقق خواهد شد.

وی، بهداشت و پیشگیری را اصلی ترین رسالت اجرای پزشک خانواده و مقدم بر درمان دانست و افزود: هر پزشکی می تواند در این طرح مشارکت کند اما لزوماً شرایط و ضوابط آن نیز باید رعایت شود؛ نظارت مداوم و مستمر بر فعالین پزشک خانواده در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین خواستار اصلاح سرانه پزشک خانواده شد و تصریح کرد: با اثبات ارتقاء شاخص های سلامت، سرانه پرداختی نیز باید اصلاح شود؛ می بایست پرداختی های پزشک خانواده منظم و در فواصل کوتاهی از پایان ماه به ایشان پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه