English

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خبر داد:

هفتم اسفند، اختتامیه جشنواه «شهر ایمن»

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از اختتامیه جشنواره شهر ایمن با مشارکت شهروندان در هفتم اسفندماه در سالن ورزشی شهید دستغیب خبر داد.

هفتم اسفند، اختتامیه جشنواه «شهر ایمن»

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محمدهادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه جشنواره شهر ایمن که از ١٥ آذرماه آغاز شده در هشت محور به پایان می‌رسد، گفت: این جشنواره در هفتم اسفندماه سال جاری با مشارکت شهروندان در سالن ورزشی شهید دستغیب به کار خود پایان خواهد داد.

وی افزود: محور‌های این جشنواره شامل انتخاب برترین مرکز درمانی در حوزه ایمنی، انتخاب برترین مرکز آموزشی در حوزه ایمنی، انتخاب برترین مرکز تجاری در حوزه ایمنی، انتخاب برترین کارخانه و کارگاه در حوزه ایمنی، انتخاب برترین منطقه شهرداری در حوزه ایمنی، انتخاب برترین هتل و مرکز اقامتی در حوزه ایمنی، انتخاب برترین اداره و سازمان در حوزه ایمنی و انتخاب شهروند برتر در حوزه ایمنی است.

قانع از معرفی شهروند برتر در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این جشنواره می‌توانند به به نشانی www.shiraz ۱۲۵ .ir مراجعه کنند یا با شماره ۳۷۰۲۵ تماس بگیرند .

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به انجام بیش از ١٠ هزار عملیات اطفاء حریق، امداد و نجات در سطح شهر شیراز انجام شده است، عنوان کرد: آمار بالای انجام عملیات اطفایی در شیراز منجر به تشکیل کمیته آسیب شناسی در این باره شد و پس از بررسی‌ها مشخص شد که بیش از ٩٠ درصد از حوادث به عدم آگاهی شهروندان از موارد ناایمن محیط پیرامونی آنها بر می‌گردد . از مهرماه امسال تاکنون نیز بیش از سه هزار عملیات در شیراز انجام شده که کاهش این تعداد عملیات نشان از اثرگذاری برنامه‌های انجام شده و اثر مطلوب آموزش‌ها در این حوزه به شهروندان بوده است .

قانع از برگزاری همزمان دو همایش ملی به میزبانی این کلانشهر خبر داد و گفت: دومین همایش لجستیک در فرماندهی حوادث با رویکرد فرماندهی عملیات در شرایط بحران ٢٩ بهمن ماه به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار می‌شود . همچنین در همین روز چهارمین همایش ملی رفتارشناسی حریق نیز با رویکرد مدیریت در شرایط اضطراری، پیشگیری و اطفاء حریق در حوادث به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد .

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به طرح بازدید رایگان از منازل شهروندان انجام در شیراز نیز گفت: تاکنون از ٥٥٠ منزل مسکونی براساس درخواست شهروندان بازید شده است. نقاط ناایمن مراکز و اماکن مختلف در سطح شهر شیراز از جمله هتل‌ها شناسایی و به آنها تذکر داده شده است .

وی همچنین از اضافه شدن ١٥٨ آتش نشان به مجموع پرسنل این سازمان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت : ٥٢ نفر از آتش نشانان شیرازی به دلیل بازنشستگی به زودی از بدنه سازمان خارج می شوند و پس از کسب مجوز از شورای استخدامی کشور، ١٥٨ نفر آتش نشان و راننده آتش نشان به این سازمان اضافه خواهند شد .

قانع از افتتاح دو ایستگاه آتش نشانی شهرک سعدی و مأذون قشقایی در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: همچنین در این ایام کلنگ ساختمان حریق آتش نشانی شیراز هم به زمین زده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه