English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

اورژانس فارس به پیشرفته‌ترین آمبولانس‌های روز دنیا مجهز شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن اعلام اینکه امروز اورژانس فارس به پیشرفته‌ترین آمبولانس‌های روز دنیا مجهز شد گفت: اورژانس 115 همواره به عنوان خط مقدم درمان در حوادث و بروز مشکلات اورژانسی مطرح است.

اورژانس فارس به پیشرفته‌ترین آمبولانس‌های روز دنیا مجهز شد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، علی بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در مراسم رونمایی از آمبولانس های جدید اورژانس، با بیان اینکه اورژانس فارس به پیشرفته‌ترین آمبولانس‌های روز دنیا مجهز شد گفت: اورژانس 115 همواره به عنوان خط مقدم درمان در حوادث و بروز مشکلات اورژانسی مطرح است.

وی با اشاره به اینکه  22دستگاه آمبولانس پیشرفته روز دنیا به ناوگان اورژانس فارس افزوده شد اظهار داشت: تعداد آمبولانس‌های فارس به ۲۴۴ دستگاه رسید با این امر زمان حضور بر بالین بیمار ۸ تا ۱۱ دقیقه اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اورژانس 115 همواره به عنوان خط مقدم درمان در حوادث و بروز مشکلات اورژانسی مطرح است، اظهار داشت: در حال حاضر اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با داشتن 137 پایگاه عملیاتی توانسته روزانه به تعداد قابل توجهی از بیماران به صورت رایگان خدمات پیش بیمارستانی ارائه دهد.

علی بهادر فعالیت در مجموعه اورژانس را بسیار طاقت فرسا اعلام کرد و گفت: به لحاظ حجم کار و استرس اورژانس پیش بیمارستانی جزء سخت‌ترین بخش‌های ارائه خدمت در حوزه سلامت است.

وی فرهنگ راه دادن به خودروهای امدادی را به عنوان یک مهم در استان توصیف کرد و افزود: فرهنگ‌سازی و افزایش آگاهی و اطلاعات لازم برای عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان عاملی مهم و اثرگذار در کاهش شمار مزاحمت‌ها  و رانندگان در ارائه خدمات بهتر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز پیگیری‌های نمایندگان مجلس فارس برای اختصاص یافتن این تعداد آمبولانس در استان را ستودنی دانست و گفت: تلاش نمایندگان سبب شد امروز دانشگاه علوم پزشکی شیراز به 22 دستگاه آمبولانس مجهز برخوردار شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به اینکه 60 درصد از تماس‌های روزانه مربوط به شهرستان شیراز و مابقی از شهرستان‌های دیگر استان است، گفت: 25 درصد ماموریت‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی، 40 درصد مربوط به دیگر حوادث و مابقی مربوط به بیماری‌های قلبی و سکته‌های مغزی و تنفسی است.

محمدجواد مرادیان با اشاره به تجهیز شدن اورژانس فارس به پیشرفته‌ترین آمبولانس‌های روز دنیا گفت: این آمبولانس‌ها به گونه‌ای طراحی شده که بیمار در هر شرایط شکستگی با استفاده از این آمبولانس‌ها بدون کمترین لرزش به بیمارستان منتقل شود.

رئیس اورژانس فارس تصریح کرد: در این آمبولانس‌ها، برانکارد، ونتیلاتور، دستگاه DC شوک، ساکشن پرتابل، دو سیلندر اکسیژن مجهز به مانومتر، صندلی پرستار تعبیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه