English

هشتمین کارگاه آموزشی PHTM در فوریت‌های پزشکی اصفهان برگزار شد

هشتمین کارگاه آموزشی مدیریت پیش ‌بیمارستانی بیماران ترومایی (PHTM) با مشارکت مربیان اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در شهرستان اردستان برگزار شد.

هشتمین کارگاه آموزشی PHTM در فوریت‌های پزشکی اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: هشتمین کارگاه آموزشی مدیریت پیش‌بیمارستانی بیماران ترومایی (PHTM) با مشارکت مربیان اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به مدت ۲ روز درشهرستان اردستان برگزار شد.

غفور راستین بیان کرد: در این دوره که با هدفِ ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد پرسنل فوریت‌های پزشکی در برخورد با مصدومان ترومایی به صورت تئوری و عملی برگزار شد، ۲۴ نفر از پرسنل اورژانس استان اصفهان از شهرستان های اردستان ، نایین و نطنز شرکت کردند.

وی ادامه داد: مباحث مختلفی چون تروما به سر و ستون مهره‌ها، قفسه سینه، شکم، لگن، اندام‌ها، مدیریت راه هوایی در بیماران ترومایی، کنترل خونریزی و شوک، نحوه برخورد با سوختگی ها، نحوه برخورد با کودک یا سالمندِ دچار تروما و ارزیابی بیمار ترومایی از عناوین مطرح شده در این دوره آموزشی بود.

اصفهان- اورژانس

راستین خاطرنشان کرد: در کنار هر مبحث تئوری، یک برنامه عملی پیش‌بینی شده بود که در قالب چهار ایستگاه مهارت آموزی، بیمارنماها براساس سناریوی از پیش تعیین شده برای بخش عملی گریم می‌شدند و اساتید در هر ایستگاه، شرکت‌کنندگان را برای انجام مهارت‌های استانداردِ برخورد با مصدومان ترومایی راهنمایی می‌کردند.

وی افزود: در این دوره دو روزه هر شرکت‌کننده حداقل ۱۲ سناریوی بیمار ترومایی را تمرین کرد و تمامی مباحث تئوری را در عمل انجام داد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در تلاش هستیم که در ماه‌های آینده نیز در هر ماه حداقل یک دوره PHTM را طبق الگوی استاندارد کشوری برگزار کنیم تا تمام پرسنل استان اصفهان بتوانند در این دوره شرکت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه