English

خط برجام خط عزت نیست

خط برجام خط عزت نیست

دکتر محمودرضا امینی- خبرگزاری موج؛ رابطه ما با آمریکا رابطه دشمنی است، متواضع نیست و آمریکا بر اروپا تسلط دارد و در حیطه دیپلماسی اعمال نفوذ می کند، بر این اساس هرگز نمی توان در معاملات برجامی با اروپاییان به نتیجه رسید و آن کسی که می گفت بهتر است با کدخدا کنار آمد، حرف حساب شده ای داشت، لیکن کدخدای اروپاییان اگر کدخدای ما بشود بدون تعارف فاتحه انقلاب اسلامی و ایران قدرتمند را باید خواند.

هیچ معادله ای غیر از قدرت نمی تواند میز مذاکره را در هر موضوع و حتی در برجام برای ما متعادل کند. این به آن معنا نیست که آمریکا با ما کنار بیاید بلکه آمریکا با سایر قدرت ها هم کنار آمدنی نیست، اما زورگویی و زیاده خواهی و یکجانبه گرایی ایش آن را برای ما بی خاصیت می کند.

قبلا هم ما گفته بودیم برجام به نتیجه نخواهد رسید، به صراحت معتقدیم که برجام یک تله حساب شده بود و هست و ورود در برجام و تبعات آن در آژانس بین الملی به هرحال ورود در تله است، به نظر می رسد وقت آن رسیده که ما و دیپلماسی کشور هوشمندانه اما سریع تر از این تله و عوارض آن دوری کنیم.

هرگز نباید انتظار داشت که آمریکا به ما امتیاز بدهد اما می توان هوشمندانه و از طرق دیگر و البته قدرتمندانه امتیاز های داده شده را پس گرفت و موانع و تحریم ها را از سر راه برداشت و بی خاصیت کرد.

تفاوت دیپلماسی انقلابی با دیپلماسی لیبرالی و یا به عبارتی تفاوت دیپلماسی مستقل حکیمانه اقتدارگرای جمهوری اسلامی با دیپلماسی وابسته کدخدا محور لیبرالی باید مشخص شود.

خط برجام خط عزت نیست، خط ذلت است، اگر چه باور داریم آزادسازی منابع در اختیاری به ما در آمریکا و یا بعضی از کشورهای اروپایی از کانال ذلت پذیری و یا محدودیت پذیری برجامی است، کاملا اشتباه کرده ایم، در عین حال آمریکایی ها با لابی صهیونیستی متعقدند بیشترین کنترل ها، بالاترین تحریم ها و سخت ترین محدودیت ها را، که تاکنون با هیچ کشوری انجام نداده اند را، در برجام با ما انجام داده اند و دیپلماسی ما در هر غالب هوشمندانه ای باید شکست این نظریه را عینی ساخته و اقتدار جمهوری اسلامی انقلابی ایران را باز پس گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر