English

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرگزاری موج:

عبور از منافع ملی ایران برای دستیابی به توافق با ایستادگی مجلس همراه خواهد بود/ از مواضع منطقی خود عدول نمی‌کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: متقاعدسازی ایران برای عبور از منافع ملی‌مان، راه به جایی ندارد و قطعا مجلس نیز آن را نخواهد پذیرفت.

عبور از منافع ملی ایران برای دستیابی به توافق با ایستادگی مجلس همراه خواهد بود/ از مواضع منطقی خود عدول نمی‌کنیم

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی که بتواند در مسیر باز شدن روند گفتگوهای برجامی برای طرفین موثر باشد، حمایت خواهد کرد، گفت: حمایت از بازشدن گره گفتگوها برای دستیابی به یک توافق خوب، با حفظ عزت و با رویکرد توجه همه جانبه به منافع ملی ایران، قابل پذیرش است و همواره بر آن تاکید خواهد داشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایران هیچ گاه از مذاکره و گفتگو هراسی نداشته است، تصریح کرد: ما همواره در روند گفتگوهای خود دارای منطق قوی و استدلال همه جانبه بودیم و این رویکردی است که اساسا جمهوری اسلامی ایران، در طول حیات طیبه خود همیشه از یک چارچوب منظم فکری بهره مند بوده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه آمریکایی ها به یک بن بست سیاسی رسیده اند، بیان داشت: بن بست سیاسی آمریکایی ها از آن جهت که نمی توانند اجماع مشخصی را برای فضای سیاسی داخلی خود فراهم کنند و در همین راستا قائل به اتخاذ یک تصمیم صحیح نیستند.

 

بیشتر بخوانید:

زورگویی‌های آمریکا برای ایران پذیرفته شده نیست/ نمی‌توان نسبت به دستیابی به توافق امیدوار بود

 

وی با اشاره به سفر انریکه مورا مذاکره کننده ارشد اروپایی ها، یادآور شد: این سفرها به ایران، مسبوق به سابقه است و موضوع جدیدی نیست، اما نکته قابل توجه آن است که مقامات اروپایی و آمریکایی باید بدانند که به هیچ وجه جمهوری اسلامی ایران از مواضع اصولی خود و از رویکرد عزتمندانه ای که در طول عمر خود دنبال کرده، ذره ای عدول نخواهد کرد.

عزیزی با بیان اینکه ایران همچنان در همان مسیر هوشمندانه خود، حاضر به ادامه مذاکرات و گفتگو است، گفت: واقعیت آن است که سفر مذاکره کننده ارشد اروپایی به ایران، اگر حامل پیامی برای خروج از بن بستی که خودشان ایجاد کردند باشد، می توان آن را مثبت ارزیابی کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: از سویی دیگر اگر سفر مورا به ایران با این قصد و نیت همراه باشد که با انجام مذاکره، ایران را برای عبور از منافع ملی خود متقاعد کند، قطعا مجلس شورای اسلامی این رفت و آمدها را نه شایسته می داند و نه پذیرای آن خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه ایران از گفتگو برای دستیابی به یک توافق خوب و جامع، هیچ گاه رویگردان نبوده است، افزود: با این حال، اگر طرف های مقابل از خواسته های خود کوتاه بیایند، قطعا توافق به نتیجه خواهد رسید، اما آنها می خواهند با موضع متکبرانه با موضوعات برخورد کنند، درحالی که جمهوری اسلامی ایران آنقدر قابلیت دارد که تسلیم خواسته های غیرمنطقی آنها نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه