English

حسن همتی در گفتگو با خبرگزاری موج:

گزارش آژانس اتمی نسبت به افزایش ذخایر اورانیوم ایران نوعی شانتاژ است/ تلاش غربی‌ها برای اعمال فشار به ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارش آژانس اتمی نسبت به افزایش ذخایر اورانیوم ایران را نوعی شانتاژ دانست و گفت: با این اقدامات به دنبال اعمال فشار بر ایران هستند.

گزارش آژانس اتمی نسبت به افزایش ذخایر اورانیوم ایران نوعی شانتاژ است/ تلاش غربی‌ها برای اعمال فشار به ایران

حسن همتی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر آنکه ذخیره اورانیوم ایران ۱۸ برابر بیشتر از حد مجاز برجام شده است، گفت: گزارش آژانس غیرواقعی، غیرمنطقی و غیرقانونی بوده و به نظر می رسد این موضوعات نوعی شانتاژ و بهانه جویی برای تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه غربی ها بارها ثابت کردند که در حرف و در عمل خودشان صداقت ندارند، افزود: اگر آمریکایی ها برجام را پاره کرده اند، پس در حال حاضر در قالب این توافق، چیزی وجود ندارد که ایران بخواهد به آن پایبند باشد و زمانی که برجامی نباشد، تخلفی هم شکل نخواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه تا توافق جدیدی صورت نگیرد، هیچ برجامی هم وجود ندارد، تصریح کرد: اگر آمریکا خواسته های جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد و توافقی تازه ای به دست آید، در آن زمان باید تعهدات ایران نسبت به آنچه که به امضا رسانده، مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

آمریکا تصمیم بگیرد آیا برجام را می خواهد یا خیر/ بی تفاوتی بازار نسبت به امضا یا عدم امضای توافق

آمریکا با گرو گرفتن مذاکرات به دنبال امتیازگیری است/ ایران علاقه ای به فرسایشی شدن گفتگوها ندارد

 

وی با بیان اینکه غربی ها باید بدانند که ایران به هیچ وجه زیر بار فشارهای وارد شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی نخواهد رفت، گفت: دوران کدخدایی آمریکا به سر رسیده است و بدون شک همکاری غربی ها با کشورهای مخالف جمهوری اسلامی، برای اقدامات تازه علیه ایران، راه به جایی نخواهد برد.

همتی با اشاره به تاکید ایران بر لغو همه جانبه تحریم ها اصرار دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای دستیابی به یک توافق جدید، بارها خواستار لغو تحریم ها شده است، اما آمریکایی ها هر بار به بهانه های مختلف، اشخاص حقیقی و حقوقی را به لیست تحریم های خود اضافه می کنند در حالی که این اقدامات اصلا پذیرفته شده نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تاکید بر اینکه حفظ امنیت و تمامیت ارضی و ملی ایران جز سیاست های کلی نظام است، گفت: ما تا آخرین لحظه پای این سیاست ها ایستاده ایم و برای دستیابی به منافع کشورمان با هیچ قدرتی تعارف نداریم و زیر بار هیچ فشاری نیز نخواهیم رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه