English

انتخابات آمریکا / واکنش های داخلی

انتخابات آمریکا / واکنش های داخلی

محمود رضا امینی-خبرگزاری موج؛ نمایشی بودن انتخابات آمریکا در طول دوره ‌های مختلف بر همگان روشن است و می‌توان به وضوح دریافت ،ساختار لابی ‌گری غالب یا مسلط بر نظام سیاسی آمریکا که شامل سردمداران صهیونیسم و سرمایه‌داری است خط مش های اصلی را رقم می زند . 

همچنین دراینکه راهبردهای اصلی آمریکا همواره استعمار گرایانه ، تسلط خواهانه ،یکجانبه گرایانه است و نسبت به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره دشمنی و مهیای براندازی آن در قالب سیاسی و... هستند نیز تردیدی وجود ندارد

روند حکمرانی در آمریکا بویژه در دهه‌های اخیر هیچ انطباقی با ضرورتها و واقعیت‌های جامعه بین الملل و مطالبات مردم آمریکا نداشته است زیرا هزینه های فراوان برای جنگ طلبی و ماجراجویی همچنین سیاست‌های غلط عدالت اجتماعی موجب انحطاط روند آرامش عمومی در داخل و انزجار بین المللی همراه با اقتصادی ورشکسته رادر بر داشته و این پایان امید برای دغدغه های داخل آمریکا و آغاز نفرت برای جهانیان بوده لذا حوادثی که درانتخابات آمریکا نمایان شد می‌تواند تا مدت‌ها بر سپهر سیاسی آمریکا، ناآرامی و نابسامانی همراه با نفی صریح دمکراکسی ووجودفسادساختاری به اقرار مسئولین عالیرتبه حتی رئیس جمهور وکاندیدای ریاست جمهوری را به همراه داشته باشد اما درعین حال یکی از راههای فریب افکار عمومی داخلی برای سیاستمداران آمریکایی گسترش مشکلات فرضی فرامرزی است، از این رو می‌توان باور کرد که هرگز بایدن ،ترامپ یا هر سیاستمدارآمریکایی خط مشی آرام بخشی نخواهد داشت.

یکی از مسائل قابل توجه وتاسف آور حساسیت  ویژه بعضی از نخبگان و مسئولین جمهوری اسلامی ایران نسبت به تحولات انتخاباتی آمریکا فراتر از یک رصد تحلیلی سیاسی بوده وهست و مهمتر آنکه گفتگو ها و اظهارنظرها از طریق رسانه‌های مختلف خود باعث شد حساسیت ویژه ای نیز بین مردم پدیدار شود تا این جلوه نمایان گردد که با تغییر ریاست جمهوری در آمریکا اقتصاد، سیاست،امنیت و... در ایران اسلامی می‌تواند و باید تحت تاثیر و تغییر قرار گیرد.

 پیش تر نویسنده مدعی شده بود که انتخابات آمریکا در چیدمان سیاسی داخلی ما برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اثر خواهد داشت و این به دلیل لابی‌ها و رفاقت های پیشین برخی از سیاسیون و نخبگان سیاسی است که عملاً به مردم منتقل و برآیند آن حساسیت ویژه و قابل تامل عمومی را در پی داشت.

متاسفانه بعضی از اقدامات همزمان با این انتخابات هم، این پیام را به مردم منتقل نمود که بعضی از گشایش ها، پیامد نتیجه انتخابات آمریکاست .

تاسف و تعجب دراظهار نظر برخی از سیاسیون و مسئولین است که گویا به طور هیجان زده به دنبال گمشده و حل مسئله خود در این انتخابات هستند و گاهی شرط و شروط برای مذاکره مجدد، برگشت به برجام یا سایر موضوعاتی است که گویا به نظر می‌رسد قرار شده است با سیاستمداران آتی آمریکا هماهنگ شود و این در حالی است که در هیچ یک از موضع‌گیری‌های گروه جمهوریخواه یا دمکرات جایی برای امیدواری نیست، همچنین روزهای باقی مانده ترامپ همراه با دشمنی های مشابه قبلی است .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر