English

آن سوی مدیریت کرونا

آن سوی مدیریت کرونا

محمود رضا امینی-خبرگزاری موج؛ از حق نباید گذشت کادر درمان درمقابله با بیماری کرونا از جان خود نیز گذشته و می‌گذرد و این قابل احترام و تقدیر است، اما باید توجه داشت نقدهای دلسوزانه و منصفانه درجهت اصلاح اشتباهات و کوتاهی هاست نه تضعیف بهداشت و درمان،بی پرده باید گفت مدیریت کرونا صرفنظر از شخص وزیر یا افراددیگر، منفعل، غیر قابل قبول و غیر موثر است.

 یکی از مهمترین دغدغه‌های کادر درمان فقدان دارو و امکانات لازم و نیز عدم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در رعایت پروتکل های مربوطه است، لیکن فقدان دارو و درمان  غصه ای غم انگیزتر است، واین در حالی است که مدیریت پروتکل های اجتماعی و فردی در اختیار دولت است . 

مدیریت مقابله با این ویروس تحت نظارت ستاد مقابله با کرونا، بظاهر تلاش‌های قابل ملاحظه‌ای دارد و از سویی دیگر اما و اگرهای قابل تاملی هم  مشهود است، ازجمله اینکه:

آیا همه کشورها بویژه چین، میزان مبتلایانشان به این بیماری به اندازه ماست و راهی برای پیشگیری آن فراهم نشده یا فقط منتظر نظر سازمان بهداشت جهانی نشسته‌ایم؟

آیا برای پیشگیری و عدم توسعه این ویروس منحوس فقط باید پروتکل تهیه کرد و در این راستا سخنان گوهر بار رئیس جمهور و گریه و زاری هر روزه وزیر بهداشت را مشاهده و تجربه کرد؟ 

آیا مثل سانتریفیوژها که باید میچرخیدند، قرار است اقتصاد به صورت معمول بچرخد و کروناهم کنترل شود که نشده است؟ 

زیان دیده های اقتصادی بخش کرونا را چه کسی باید حمایت کند؟

اجازه بدهید بی پرده عرض کنیم، مدیریت کرونا صرفنظر از شخص وزیر یا افرادی دیگر، منفعل، غیر قابل قبول و غیر موثر است.

 آیا وقت آن نرسیده یک بسیج همگانی بدون تعصب بر داده های سازمان بهداشت جهانی، اما با تکیه بر تجارب پزشکی و داروهای سنتی و صنعتی و گیاهی و هر نوع دیگر، راهی را پیدا کنیم؟

 آیا همچنان بدون شک و تردید باید به موضوع کرونا در ایران اسلامی نگاه کرد یا می شود باور کرد پس این پرده جریان دیگری است.

قابل تردید است که روند درمانی ما به عنوان یک کشوری که از ظرفیت های درمانی و بهداشتی بالایی درطب سنتی و گیاهی با پشتوانه ابن سینا دارد، اقدام جدی در این ارتباط نکرده،‌ بلکه مدعیان را هم عقب رانده است. 

آماری که نشان داده می‌شود ما در رده ممتاز جهانی از حیث آزمایش داروهای غیر موثر بر بیماران کرونایی هستیم یک زنگ خطر جدی است، اینکه سازمان بهداشت جهانی و بعضی دست اندرکاران وهمراهان داخلی در شبکه بهداشت و درمان، مردم را فرصت آزمایشگاهی( نمونه آزمایشگاهی) قرار داده اند، نه تنها افتخاری ندارد بلکه جنایت و قابل پیگردقضایی است

 بودجه‌های تخصیص یافته در محل های خودکه قطعاً برای توسعه ظرفیت های بهداشتی و درمانی و گرفتاری های ناشی از تعطیلی کارگاهها و کارخانه ها و مشاغل اختصاص یافته، گویاهزینه نشده است، که درصورت صحت، این نیز قابل بررسی و پیگرد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر