English

خاطراتی به رنگ ارغوان

خاطراتی به رنگ ارغوان

محمودرضا امینی-خبرگزاری موج؛ زندگی شهدای انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون ، الگویی است برای حال و آینده  که باید سرلوحه زندگی قرارگیرد و ماهم بعنوان بازماندگان از قافله شهدا وظیفه داریم تا این الگوهای برجسته را هرچه بیشتر به جامعه معرفی کنیم .

به مناسبت سالروز شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی و یاران امام (ره) و انقلاب اسلامی شنیدن خاطره ای از این شهید بزرگوار خواندنی است.

در مقطعی که شهید عالی مقام دکتر بهشتی ریاست دیوان عالی کشور یعنی بلند پایه ترین مقام قضایی در آن زمان را برعهده داشت و حقیر به عنوان یکی از رزمندگانی که در جبهه های غرب مسئولیت نسبتا حساسی را به عهده داشتم هر از گاهی که به تهران می‌آمدم توفیق دیدار ایشان را داشتم

 اهمیت دیدارها از این جهت بود که بر این باور بودم هر موقعی در تهران هستم لازم است محضر ایشان را درک کرده و علاوه بر گزارش ،از نصایح ایشان بهره مند گردم.

در بازگشت از ماموریتی در روز جمعه  به درب منزل ایشان مراجعه  و زنگ درب را زدم که با صحنه عجیبی مواجه شدم ، از لابلای درب دیدم که این شهید بزرگوار در حیاط منزل مشغول شستن ظروف هستند ، مردد شدم که دوباره زنگ بزنم یا فرصت دیگری را مراجعه کنم ،پس از قدری تامل درنهایت مجدداً زنگ زدم، ایشان با صدای بلندو خاص خودشون ، پرسیدند کی هستی ؟

 عرض کردم فلانی هستم

در حالی که یک سینی را داشتند با اسکاچ می شستن به درب نزدیک شدند و از پشت درب فرمود: آقای امینی امروز جمعه است و وقت خانواده ، من مشغول کارهای خانه هستم، اگر مطلب مهمی است وقتی را هماهنگ کنید برای دیدار.

شرمنده شدم ،عذر خواهی کردم و در حالیکه در آن سن وسال جوانی نمی توانستم  به خوبی درک کنم که شخصیتی اینچنین، دارای عالیتربن جایگاه و مقام در کشور ، درحال شستن ظرف و کمک به خانواده همچنین اختصاص جمعه برای اهل خانه ،محل را ترک کردم ، اما از آن به بعد ارزش این شهید والا مقام  در نزد  من چندین برابر شد.

 یاد و راهشان گرامی باد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر