English

تفاهم‌نامه انتخاب الکترونیک و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه دانش صنعت لوازم خانگی کشور

تفاهم‌نامه مشترک ۵ ساله با موضوع آموزش پرسنل گروه صنعتی انتخاب در حوزه معاونت بهره‌برداری و خدمات پس از فروش به امضای محمدعلی ستاری، معاون بهره‌برداری گروه صنعتی انتخاب الکترونیک و هادی مشرف‌زاده ثانی، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان رسید.

تفاهم‌نامه انتخاب الکترونیک و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای توسعه دانش صنعت لوازم خانگی کشور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از مرکز ارتباطات رسانه‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک ، توسعه آموزش تخصصی پرسنل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، ایجاد استارتاپ‌های مشترک، انجام همکاری‌های مشترک تحقیقاتی و … طی امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان در دستور کار گروه صنعتی انتخاب قرار می‌گیرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه ایجاد رشته‌های تحصیلی تخصصی مرتبط با حوزه کاری گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، انجام آموزش‌های بَدو استخدام برای تکنسین‌های معاونت بهره‌برداری و خدمات پس از فروش و اجرای آزمون رتبه‌بندی پرسنل فنی گروه انتخاب در دستور کار همکاری مشترک میان دو طرف قرار گرفت.

همچنین در این تفاهم‌نامه بر معرفی دانشجویان فنی برای کارآموزی و استخدام در گروه صنعتی انتخاب و همکاری در موضوعات تحقیقات فنی با دفاتر فنی معاونت بهره‌برداری شامل طراحی و ساخت قالب‌ها، ابزارهای تخصصی تولیدی و موارد فنی برای ماشین‌آلات گروه انتخاب تأکید شد.

ضمن اینکه در حوزه توسعه کسب و کار، راه اندازی استارتاپ‌های مشترک و ایجاد مرکز تحقیقات در حوزه فنی و برند کارفرمایی گروه انتخاب نیز با امضای این تفاهم‌نامه در دستور اقدام دو طرف قرار گرفت.

 

جذب نیروی کارآمد و ایجاد اشتغال پایدار طی تفاهم با دانشگاه فنی و حرفه‌ای

در این مراسم محمدعلی ستاری، معاون بهره‌برداری گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه بر اساس نیازهای دو طرف به امضا رسید، اظهار کرد: یکی از مشکلات در حوزه صنعت، گلوگاه‌هایی است که برای مهارت‌آموزی نیروی انسانی وجود دارد و بسیاری از صنایع را درگیر چالش‌های زیادی کرده است؛ به همین سبب، امضای چنین تفاهم‌نامه‌هایی می تواند به جذب نیروی انسانی کارآمد منجر شود.

وی افزود: با امضای این تفاهم‌نامه به سمت تدوین یک بیزینس پلن و نقشه راه برای اجرای مفاد این تفاهم‌نامه پیش خواهیم رفت تا خدمات و دانش لوازم خانگی را در کشور گسترش دهیم.

معاون بهره‌برداری گروه صنعتی انتخاب الکترونیک با بیان اینکه کشورهای دیگر هم از این الگو استفاده کرده و با فراگیر کردن آموزش، تأمین نیروی مناسب را از طریق دانشگاه‌ها انجام می‌دهند، گفت: در کشورهایی مانند چین، رشته تخصصی محصول لوازم خانگی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه با امضای این تفاهم‌نامه گروه صنعتی انتخاب می‌تواند در حوزه اشتغال‌‌زایی هم کمک بزرگی به فارغ التحصیلان دانشگاهی کند، گفت: از اصلی‌ترین دغدغه‌های جامعه، چالش‌های بعد از فارغ التحصیلی جوانان است که اگر مسیر صحیحی با این تفاهم‌نامه ترسیم شود، اهداف سرمایه‌گذاران هم محقق می شود.

ستاری بیان کرد: مسیر همکاری گروه صنعتی انتخاب با دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید مهاجر در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای نیروهای کارآمد و مهارت‌دیده است.

هادی مشرف‌زاده، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه در گذشته صنایع اعتقادی به همکاری با دانشگاه نداشتند اما اکنون دانشگاه و صنعت به هم نزدیک شده‌اند تا همکاری‌های دو طرفه شکل گیرد، اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان هم مکلف به تشکیل کنسرسیوم با صنایع شده است و با توجه به اینکه صنعت به نیروی تکنسین نیاز دارد، می‌توان این نیاز را با اعلام لیست نیازها از سوی صنعت به دانشگاه به سوی همکاری مشترک پیش برد.

وی افزود: در صورت عدم هدایت دانشجویان به سمت صنعت، فرار پنجه‌های مهارتی رخ خواهد داد و کشور از نخبگان مهارتی تهی خواهد شد و این وظیفه دانشگاه فنی و حرفه ای است که مشکلات مرتبط با این نخبگان را رفع و آنها را به سوی صنعت سوق دهد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان با بیان اینکه امضای این تفاهم‌نامه اولین همکاری ما با گروه صنعتی انتخاب نیست و پیش از این هم گروه انتخاب سرویس، یکی از کارگاه‌های ما را تجهیز کرد تا تمام سرویس کارها و تعمیرکاران انتخاب در این کارگاه دوره آموزشی خود را سپری کنند، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه جدید، استفاده از فضا و نیروی انسانی دانشگاه برای ارتباط با صنعت، در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: آموزش نیروهای گروه صنعتی انتخاب با تقاضای این گروه و برگزاری آزمون‌های ورودی به صورت تئوری و عملی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است. پرورش نیروهای مدنظر صنعت در یک تخصص ویژه هم از دیگر همکاری‌های مشترک است.

مشرف‌زاده با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت برای نیازها و موقعیت شغلی گروه صنعتی انتخاب از پیشنهادهای ما طی این تفاهم‌نامه است، گفت: چیزی شبیه بورسیه کردن دانشجویان نخبه برای گروه صنعتی انتخاب هم مدنظر ماست و برای عملیاتی شدن مفاد تفاهم‌نامه، شورایی ۶ نفره با حضور سه نفر از گروه صنعتی انتخاب الکترونیک و سه نفر از دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان تشکیل خواهد شد.

وی تعداد مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان را ۱۲ مرکز با ۵ واحد ویژه دختران و ۷ مرکز ویژه پسران عنوان و تصریح کرد: حدود ۱۴ هزار دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند و بیشتر از ۶۰ درصد ساعات تحصیل دانشجویان در کارگاه ها و آزمایشگاه‌ها سپری می شود.

مشرف‌زاده بیان کرد: رشته‌هایی مانند مکانیک خودرو، مکاترونیک، الکترونیک، الکتروتکنیک، مکانیک ماشین های صنعتی، متالورژی، ریخته‌گری، برق صنعتی، انرژی‌های تجدیدپذیر و … در این دانشگاه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی تدریس می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه