English

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب در گفتگو با خبرگزاری موج:

افزایش۴۰ درصدی قیمت نهاده های تولید لوازم خانگی

محمدحسین فهیمی با اشاره به تاثیر شوک های ارزی در صنعت لوازم خانگی گفت: با توجه به اینکه شوک های ارزی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده تامین ارز در چند ماه گذشته به چالش مهمی تبدیل شده و باعث شده بخشی از قطعات وارداتی در گمرک دپو بماند.

افزایش40 درصدی قیمت نهاده های تولید لوازم خانگی

مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با بیان اینکه حدود 50 درصد تولید داخلی لوازم خانگی کشور مربوط به گروه انتخاب است، تصریح کرد: از طرف دیگر شاخص عمق ساخت داخل تولیدات گروه انتخاب به طور میانگین به 85 درصد رسیده است که با بهره گیری از توان استارت آپ های داخلی می توانیم وابستگی به واردات برخی قطعات را کاهش دهیم، هرچند باید توجه داشت دانش فنی تولید قطعاتی که هم اکنون وارد می شوند در خود مجموعه انتخاب یا برخی از دیگر مجموعه ها هم وجود دارد اما تولید آن در داخل اقتصادی نیست.

فهیمی با اشاره به اینکه تیراژ تولید گروه انتخاب سالانه روندی صعودی دارد، اظهار کرد: از این رو امکان سرمایه گذاری برای تولید قطعات داخلی با کمک شرکت های استارتاپی وجود دارد.

فهیمی درباره وضعیت بازار لوازم خانگی ، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت اقتصادی مردم به گونه ای نیست که خرید نقدی داشته باشند، به همین دلیل بخشی از فروش گروه به صورت اقساطی است، هرچند موجودی کالا در بازار مناسب بوده و افراد می توانند خرید نقدی هم انجام دهند.

او با اشاره به تاثیر شوک های ارزی در صنعت لوازم خانگی گفت: با توجه به اینکه شوک های ارزی از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده تامین ارز در چند ماه گذشته به چالش مهمی تبدیل شده و باعث شده بخشی از قطعات وارداتی در گمرک دپو بماند در حالی که قبل از سفارش کالا هماهنگی لازم انجام می شود. از طرف دیگر این مشکل تامین قطعات در کوتاه مدت منجر شده برخی مجموعه ها کاهش تولید داشته باشند اما در بلند مدت برطرف خواهد شد.

 

کندی در تخصیص ارز واردات مواد اولیه 

فهیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت ارز تخصیصی برای واردات قطعات لوازم خانگی بین 43 تا 44 هزار تومان است، گفت: جالب است که در شرایط کنونی مکانیزم قیمت گذاری در لوازم خانگی مربوط به سال 1392 است و سازمان حمایت همه کالاها را براساس همان آیین نامه ها قدیمی محاسبه می کند در حالی که قیمت گذاری محصولی مانند لوازم خانگی به دلیل سطح تکنولوژی بکار رفته، باید متفاوت از محصولی مانند پفک باشد. از طرف دیگر  آخرین تغییر قیمت لوازم خانگی مربوط به خرداد 1401 است.

او با اشاره به اینکه بالای 40 درصد قیمت نهاده های تولید افزایش یافته است، اظهار کرد: این مسئله باید در قیمت گذاری هم در نظر گرفته شود و امیدواریم در محاسبات قیمت گذاری نرخ منطقی برای افزایش در نظر گرفته شود

وی همچنین با اشاره به اینکه رسالت گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب حضور در استارتاپ ها با هدف ارتقای کیفی و کیفی محصولات است، گفت: در همین راستا به دنبال ایجاد هم افزایی در صنایع زیرمجموعه هستیم و در گام نخست اعتبار 50 میلیارد تومانی برای صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای همکاری با استارت آپ ها در نظر گرفتیم که اگر با استقبال  خوبی همراه شود یا بازگشت سرمایه مناسبی وجود داشته باشد قابلیت توسعه خواهد داشت.

محمدحسین فهیمی با بیان اینکه شروع همکاری با حوزه استارت آپی از طریق صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر اسنواونچرز برای تولید محصول تصفیه هوا با همکاری صندوق پژوهش و فناوری توسعه نانو است، تصریح کرد: همچنین در بخش پلاسما هم با شرکت های استارت آپی همکاری خواهیم داشت و به طور کلی هر گونه ایده ای که قابلیت سرمایه گذاری وجود داشته باشد در همکاری مورد توجه قرار می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه