English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی گروه انتخاب در زیست بوم فناوری

امیر الحاجی مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر گروه صنعتی انتخاب الکترونیک گفت: گروه انتخاب حدود 100 میلیارد تومان در یک سال و نیم گذشته در بخش زیست بوم فناوری سرمایه گذاری کرده است که در بخش های مختلف همچون نوآوری در توسعه محصولات لوازم خانگی، ارتقای برند و ارتقای فروش و همچنین نوآوری در زنجیره تامین در دستور کار قرار داشته است.

سرمایه گذاری 100 میلیارد تومانی گروه انتخاب در زیست بوم فناوری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، نمایشگاه اینوتکس 2023 ایران امسال در پردیس فناوری تهران با حضور شرکت های کوچک و بزرگی برگزار شد که در یک سال گذشته با در نظر گرفتن نیازهای کشور و محدودیت واردات فناوری دست به خلق ایده زده و تلاش کرده تا آن‌ها را به محصول تبدیل کنند.

در سال های اخیر صنعت لوازم خانگی ایران به دلیل محدودیت تحریم و ممنوعیت واردات همواره شرایط خاصی را تجربه کرده و شرکت ها بدون فناوری عملا نمی توانستند مسیر خود را ادامه دهند، هرچند گروه انتخاب که هم اکنون چند برند لوازم خانگی مانند اسنوا، دوو و ... را دارد از ده سال پیش با راه اندازی شرکت انتخاب الکترونیک مسیر ارتقای فناوری و نوآوری را هموار کرده بود و در سال های اخیر با راه اندازی شرکت های دانش بنیان جدید و اجرای پروژه های مشترک با دانشگاه های اصفهان و ... به سرعت پیشرفته خود افزوده و حالا در نمایشگاه اینوتکس حرف های زیادی برای گفتن دارد.

امیر الحاجی مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر گروه صنعتی انتخاب الکترونیک( اسنوا ونچرز) شرکت از زیر مجموعه انتخاب الکترونیک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه گروه انتخاب در سال های اخیر زیست بوم فناوری را توسعه داده است، گفت: در سال های اخیر گروه انتخاب شرایط لازم برای ورود شرکت ها به زیست بوم فناوری را در نظر گرفته به طوری که زنجیره ایده تا محصول را کامل کرده است. در واقع با راه اندازی مراکز نوآوری در دانشگاه اصفهان، دانشگاه شریف و ... ارتباط خود را با تیم های نوآور و فناور نزدیک تر کرده است.

 

نوآوری برای زنجیره تامین 

او با بیان اینکه با ایجاد تشکیل یک صندوق در تقویت تیم های فناور سرمایه گذاری کرده است، تصریح کرد: گروه انتخاب حدود 100 میلیارد تومان در یک سال و نیم گذشته در این بخش سرمایه گذاری کرده است که در بخش های مختلف همچون نوآوری در توسعه محصولات لوازم خانگی، ارتقای برند و ارتقای فروش و همچنین نوآوری برای زنجیره تامین در دستور کار قرار داشته است.

الحاجی با تاکید بر اینکه گروه انتخاب حدود 600 نفر در گروه انتخاب روی تحقیق و توسعه  کار می کند با این حال همچنان به ارتباط با حوزه زیست بوم نیاز دارد د همین راستا فعالیت صندوق سی وی سی را با مجوز صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز کرده ایم و چشم انداز ما این است که در این بخش سرمایه گذاری ها را بیشتر کنیم همان‌طوری که تاکنون دو مورد از سرمایه گذاری ها را به سرانجام رسانده ایم.

 

سامانه آون اسنوا حدود 2 هزار ایده ثبت کرده است

او با تاکید بر اینکه سامانه اپن اسنوا حدود 2 هزار ایده ثبت کرده است گفت: ایده پردازان در این سامانه با ایده ها آشنا می شوند و ایده پردازی می کنند که بخشی از این ایده ها در قالب پایان نامه های دانشجویی مورد حمایت قرار می گیرند در این مرحله رویکرد حمایتی است و در مرحله بعد امکان فروش محصول وجود داشته باشد از طریق صندوق سی وی سی وارد سرمایه گذاری می شویم که رویکردی خطر پذیر دارد.

او با اشاره به اینکه گروه انتخاب از ده سال گذشته با تقویت تحقیق و توسعه طراحی را خودش انجام داده است، اظهار کرد: در تمام دنیا وقتی شرکت ها می خواهند شروع به کار کنند ابتدا وارد مونتاژ می شوند و بعد طراحی را آغاز می کنند، گروه انتخاب از ده سال پیش به این مرحله ورود کرده و حتی در ابتدای دهه 90 یک شرکت دانش بنیان برای بومی سازی ماشین آلات و ساخت قالب ها راه اندازی کرد و همین زمینه ها باعث شده در شرایط کنونی گروه انتخاب در لبه فناوری قرار گیرد.

الحاجی با بیان اینکه همکاری با شرکت های فناوری کمک می کند تا هم افزایی در اکوسیستم نوآوری داشته باشیم، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت های دیگر هم می توانند به بازار گروه انتخاب وصل شوند و از این طریق سهمی از بازار نوآوری کسب کنند و گروه انتخاب هم در این بخش ارزش افزوده ایجاد می کند.

او با تاکید بر سیاست گذاری باید در مسیر توسعه نوآوری اقدام کند اظهار کرد: جریان نوآوری هم اکنون 2 درصد از تولید ناخالص داخلی دارد در حالی که در کشورهای پیشرفته سهم نوآوری در جی دی بی 20 برابر سهم نوآوری ایران در جی دی پی است. از این رو باید جریان نوآوری با همکاری سیاست گذاری و مشارکت دانشگاه ها تقویت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه