English

با حضور وزیر صمت انجام شد:

امضا تفاهم نامه تولید خودرو اقتصادی بین سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم امضا تفاهم نامه توسعه بن سازه(پلتفرم) و تولید خودرو مشترک اقتصادی بین سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور گفت: خودرو اقتصادی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی تا اواخر سال جاری تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

امضا تفاهم نامه تولید خودرو اقتصادی بین سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سایپا، محمدعلی  تیموری با اشاره به تولید خودرو مشترک اقتصادی گفت: خودروی اقتصادی چند ویژگی دارد، اول اینکه پلتفرم این خودرو به صورت مشترک بین سه شرکت سایپا ،ایران خودرو و کرمان موتور تولید و این خودرو به صورت انبوه در این سه شرکت تولید خواهد شد.

او افزود: سیستم الکترونیکی این خودرو تماما در یک ماژول تولید و عرضه می شود و از تعدد قطعات و سیستم های الکترونیکی در طراحی آن خودداری شده که این موضوع باعث کاهش هزینه و قیمت خواهد شد.

تیموری تصریح کرد: وزن خودروهای تولیدی در حال حاضر بیش از هزار و 100 کیلوگرم است ولی وزن خودرو اقتصادی بین 800 تا 830 کیلوگرم خواهد بود که این موضوع هم باعث کاهش قیمت می شود چراکه فولاد و قطعات الکترونیکی کمتری در آن مصرف می شود.

او افزود: با توجه به تولید این خودرو در سه شرکت، تیراژ تولید آن بالا خواهد بود و همین امر باعث کاهش قیمت قابل توجه این خودرو خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: تمام خودروهای باوزن کم و اقتصادی به سمت  الکتریکال شدن رفته اند چرا که وزن کمتر نیاز به باطری با ولتاژ کمتر و موتور کوچکتر دارد و مصرف انرژی در آن کمتر خواهد بود. برهمین اساس این خودرو به واسطه وزن کمی که دارد قابلیت الکتریکال شدن را دارد.

او تاکید کرد: طراحی این خودرو توسط سایپا و ایران خودرو انجام می شود و اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. هم اکنون ساخت قالب های آن آغاز شده است.

تیموری با بیان اینکه خودرو اقتصادی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی عرضه خواهد شد، افزود: نمونه های اولیه این خودرو در آذرماه برای انجام تست و دریافت استانداردها تولید خواهد شد و قطعا قیمت این محصول با توجه به اقتصادی بودن آن مناسب خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم و با حضور وزیر صمت آزمایشگاه ایمنی عابر پیاده مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه