English

با حضور وزیر صمت انجام شد:

افتتاح خط تولید موتور ME۱۶/ رونمایی از موتور و محصولات جدید سایپا

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل و جمعی از مدیران ارشد گروه سایپا، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، قطعه سازان و جمعی از مدیران صنعتی کشور از موتور جدید ME16 سایپا و سه محصول جدید در شرکت مگاموتور رونمایی و خط تولید این موتور راه اندازی شد.

افتتاح خط تولید موتور ME16/ رونمایی از موتور و محصولات جدید سایپا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی سایپا، سید رضا فاطمی‌امین در افتتاح خط تولید موتور ME16 و رونمایی محصولات مرتبط با اشاره به تولید محصولات جدید خودرویی، تصریح کرد: بر روی افزایش تولید محصولات تاکید داریم اگرچه از اهداف عقب هستیم.

او با اشاره به عرضه ۹ محصول جدید، خاطرنشان کرد: ساندروی ایرانی یکی از این تولیدات خواهد بود که در مرحله سفارش قطعات و تایید استاندارد قرار دارد و علاوه بر تولید کاملا ایرانی، مذاکراتی برای تولید در روسیه نیز انجام شده است. طبق اعلام سایپا، نام این خودرو در بازار روسیه کادیلا است، اما نام‌گذاری برای بازار ایران تا یک ماه دیگر انجام می‌شود.

فاطمی‌امین با بیان اینکه دولت در موضوع خودرو یک برنامه چهارساله تدوین کرده است، تصریح کرد: در سال نخست تمرکز بر افزایش و ثبات تولید بود که به این هدف دست یافتیم و بر همین اساس سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد رشد ۳۹ درصدی تولید بودیم.

او افزود: بعد از چهار سال که تولید کمتر از یک میلیون دستگاه با تولید ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ناقصی هم داشتیم، سال ۱۴۰۱ بدون تولید خودرو ناقص، به تولید یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو رسیدیم.

وزیر صمت با بیان اینکه خودروسازان امسال برنامه تولید را برای ۲ میلیون دستگاه ارائه داده اند، تاکید کرد: شرکت سایپا تولید ۸۰۰ هزار خودرو را در برنامه تولید خود دارد و امیدواریم یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو تولید شود که کاملا نیازهای کشور را پوشش می‌دهد.

فاطمی امین اظهار داشت: امیدواریم اولین مرحله برنامه چهار ساله، اصلاح و به نوعی بازیابی شود که به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافته ایم و تمرکز برای امسال بر روی دو محور اساسی کیفیت و بهره‌وری است که در این بخش باید خودروساز در حوزه ایمنی کارهای بیشتری انجام دهد.

وزیر صمت تصریح کرد: خودروساز باید در کاهش مصرف سوخت اتفاق بزرگی را رقم بزند که این هدف به تولیدکنندگان ابلاغ شده است و از سوی دیگر رضایت مشتری نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که در این بخش ضعف بسیار و نگاه منفی از سوی مردم وجود دارد، زیرا در سال‌های گذشته تعامل مناسبی میان خودروسازان و مردم وجود نداشته است.

او افزود: باید به مساله کاهش هزینه‌ها توجه کرد که یکی از اقدامات در این راستا می‌تواند استفاده از بن‌سازه های (پلتفرم) مشترک است که تولید خودروی اطلس طی ماه‌های آینده در این راستا خواهد بود که پلتفرمی از سایر محصولات سایپا است و می‌تواند در کاهش هزینه موثر باشد.

وزیر صمت با بیان اینکه مردم نسبت به صنعت خودرو حساسیت بسیاری دارند، تاکید کرد: التهاب فعلی در بازار این محصول کاملاً کاذب است زیرا از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰، همزمان با شروع تحریم ها و توقف واردات، تولید به زیر یک میلیون دستگاه رسیده بود، به همین دلیل تقاضای انباشته در این بخش وجود دارد.

او افزود: همچنین در ماه‌های اخیر شاهد افزایش غیرمتعارف قیمت ارز بودیم و بنابراین بخشی از مردم به سمت خرید خودرو برای حفظ ارزش پول خود رفتند که تقاضای کاذبی در این بازار ایجاد کرد.

فاطمی‌امین گفت: از سوی دیگر واسطه گران و دلالان با سوءاستفاده از وضعیت موجود در بازار به التهابات دامن می‌زنند که امیدواریم با افزایش تولید و واردات، التهاب بازار از بین برود.

در ادامه مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: سال 1401 نسبت به 1400 با بهره وری و ارتقای فرایند های کیفی توانستیم تولید را افزایش دهیم. در شروع فعالیت تولید روزانه هزار و 150 دستگاه بود که این تعداد در سال 1401 به 2 هزار دستگاه رسید و رشد خوبی داشتیم، علاوه بر این 87 هزار خودرو ناقص هم تکمیل و وارد بازار شده است.

او افزود: در سال گذشته بیش از 517 هزار خودرو تحویل مردم شده که نسبت به مدت مشابه در سال 1400 بیش از 117 هزار خودرو عرضه شده است و در فروردین ماه امسال تولید روزانه به 2 هزار و 200 دستگاه رسید که با وجود تعطیلات و شبهای قدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 40 درصد افزایش تولید همراه شده است.

تیموری گفت: گلوگاه اصلی گروه سایپا در قسمت موتور بود که با افتتاح و راه اندازی خط تولید موتور 16 سوپاپ ME16 تولید روزانه به 600 موتور افزایش خواهد یافت.

او با اشاره به رونمایی از سه خودروی شاهین پلاس، شاهین اتوماتیک و ساندرو ایرانی با موتور جدید، تصریح کرد: ساندرو ایرانی پس از ۶ سال مطالعه و تحقیق توسط مهندسان مرکز تحقیقات و شرکت پارس خودرو به مرحله تولید رسیده است و با موتور ME16 عرضه خواهد شد که از محصول اروپایی با کیفیت‌تر است، زیرا از نظر قطعات، همان زنجیره قطعه سازی ایران که در زمان حضور فرانسوی‌ها فعال بودند، با همان قالب‌ها و مواد، قطعات را تامین‌ می‌کنند. در قسمت قوای محرکه هم موتور جدید، از قدرت و گشتاور بالاتری نسبت به موتور ساندرو قبلی برخوردار است.

تیموری تصریح کرد: این خط مدرن ترین خط موتور سازی در ایران است که درصد رباتیک آن بالای 60 درصد است و لذا خطای قطعات ایستگاه به ایستگاه توسط ربات کنترل می شود. همچنین سطح کیفی تولید قطعات هم چون تمام قالبها در شرکت های مطرح کشورهای خارجی با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است لذا قطعات با کیفیت بالا تولید می شود.

او با بیان اینکه ۹۲ درصد موتور ME16 با فناوری داخلی به تولید رسیده است، تاکید کرد: ساندرو ایرانی با فناوری ذکر شده تا دی ماه امسال تولید و فرایندهای استاندارد آن انجام می شود و پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد کمتر از قیمت حال حاضر ساندرو موجود در بازار عرضه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه