English

مدیر کیفیت فراگیر شرکت عنوان کرد:

یکی از روش های نوین در ساختمان سازی، بهره گیری از مصالح با کیفیت اما سبک است

مدیر کیفیت فراگیر شرکت ذوب آهن گفت: یکی از روش های نوین در ساختمان سازی، بهره گیری از مصالح با کیفیت اما سبک است

یکی از روش های نوین در ساختمان سازی،  بهره گیری از مصالح با کیفیت اما سبک است

به گزارش خبرگزاری موج، تیرآهن نیمه سبک بال نیم پهن (I-7) نمره 16 در ذوب آهن اصفهان با استاندارد روز و کیفیت تولید شد. در خصوص استاندارد  و کیفیت این محصول با سید حسین دیباجی، مدیر کیفیت فراگیر شرکت گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

وی با بیان این که استاندارد این محصول سال 98 به تصویب رسیده است، گفت: استاندارد تیرآهن گرم نوردیده نیمه سبک بال نیم پهن موازی (7 I- ) که 29 مهرماه سال 98 در هفتصد و هفتاد و چهارمین اجلاس کمیته ملی استاندارد مکانیک و فلز شناسی مورد تصویب قرار گرفت، برای تولید و مصرف تیرآهن با نمره 12 الی 20 سانتی متر کاربرد دارد .

دیباجی با بیان این که این مدیریت، گسترش استاندارد مذکور به تیرآهن های با سایزهای بیش از 20 سانتی متر را از اداره کل استاندارد استان اصفهان درخواست کرده است، افزود: در این استاندارد دو مارک فولاد 275 و 295 برای این محصول تعریف شده، اما مطابق با درخواست مشتری فولاد 275 در بخش فولادسازی تولید شد.

مدیر فراگیر کیفیت شرکت با اشاره به این نکته که در تولید این فولاد مقادیر فسفر و گوگرد نسبتاً پایین است و مرحله تولید فولاد دقت بیشتری را می طلبد، تاکید کرد: در مراحل تولید از کارگاه کنورتور تا کارگاه شمش بازرسین کنترل کیفیت با نظارت کامل، موارد مهم مشاهده شده را ثبت می کنند و با توجه به این که این محصول به دلیل وزن نسبت به تیرآهن های2 I- سبک تر است، طبیعتاً از نظر ابعادی به خصوص ضخامت در قسمت های بال و جان کوچک تر است در صورت وجود کوچک ترین عیب در شمش تولیدی مانند حباب و یا سرباره، عیوب فلزی در محصول نمایان می شود. بنابراین در زمان کنترل شمش، بازرسی به صورت دقیق صورت می پذیرد.

وی با بیان این که کلیه شمش های ارسالی به نورد 500 باید عاری از هرگونه عیوب سطحی باشد، تصریح کرد: بازرسین کنترل کیفیت نورد در جریان تولید و در قسمت پایانی مرحله تولید، این محصول را به دقت از نظر کیفیت سطحی، اندازه های ابعادی و خواص مکانیکی و شیمیایی بررسی کرده و پس از انطباق کامل با استاندارد، تائید می کنند. البته این محصول برای صادرات در نظر گرفته شده است اما به دلیل انطباق با استاندارد ملی ایران INSO16348 قابلیت عرضه در داخل کشور را هم دارد.

مدیر فراگیر کیفیت شرکت، یکی از روش های نوین در ساختمان سازی ها را  بهره گیری از مصالح با کیفیت اما سبک عنوان نمود و گفت: از نکات حایز اهمیت در رابطه با این محصول، وزن اسمی یک متر از این محصول معادل 14 کیلو 400گرم است که از تیرآهن معمولی بال نیم پهن موازی (2I-  ) سایز 16 حدود 10 درصد سبک تر است اما با توجه به انتخاب مارک فولاد 275 که از لحاظ وجود عناصر مضر نظیر فسفر و گوگرد تمیزتر است، عملاً خواص مکانیکی و ازدیاد طول نسبی به راحتی تامین می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه