English

مدیرعامل فولاد سنگان:

تلاشگران فولاد سنگان حماسۀ ملی و صنعتی رقم زدند

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان اظهار داشت: تلاشگران فولاد سنگان حماسۀ ملی و صنعتی رقم زدند.

تلاشگران فولاد سنگان حماسۀ ملی و صنعتی رقم زدند

به گزارش خبرگزاری موج، در مراسم بهره برداری از کارخانۀ تولید کنسانترۀ فولاد سنگان فولاد، علی امرایی مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان اظهار داشت: تلاشگران فولاد سنگان حماسۀ ملی و صنعتی رقم زدند.

وی با تأکید بر این‌که این کارخانه با همت و سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه اصفهان و به‌منظور تأمین مواد اولیۀ بزرگ‌ترین فولادساز خاورمیانه راه‌اندازی شد گفت: ما در فولاد سنگان تحت مدیریت شرکت فولاد مبارکه، به فرمودۀ مقام معظم رهبری برای جایگزینی معدن با نفت قدم برداشتیم.

امرایی خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح ۳۸۰۰ میلیارد تومان بوده که علاوه‌بر مزیت‌های اقتصادی، موجب ایجاد فرصت‌های شغلی زیادی در منطقه شده است.

مدیرعامل فولاد سنگان فولاد مبارکه ادامه داد: هم‌اکنون رتبۀ سوم تولید کنسانتره کشور را داریم و باعث افزایش تولید ۱۰ درصدی کنسانتره در کشور شده‌ایم. در خصوص دیگر ویژگی‌های این طرح باید گفت با افتتاح این پروژه برای اولین بار در کشور، آبگیری باطله راه‌اندازی شد و از این طریق تا ۵۰ درصد آب مصرفی به چرخۀ تولید برمی‌گردد.

امرایی فولاد سنگان فولاد مبارکه را فرزند تحریم خواند و افزود: این کارخانه در تحریم ساخته شده و در اوج آن به دست توانمند متخصصان داخلی به بهره‌برداری رسیده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از راه‌اندازی فاز دوم این کارخانه در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است مجتمع سنگ‌آهن سنگان با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تأمین‌کنندۀ خوراک اولیۀ تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و 5 میلیون تن سنگ‌آهن در حوزۀ صنایع فولادی جمهوری اسلامی ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با در اختیار داشتن ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر، در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی