English

رییس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت:

تولید ریل ملی یکی از نیازهای کشور بود که در سال رونق تولید رخ داد

رییس دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت گفت: تولید ریل ملی یکی از نیازهای کشور بود که در سال رونق تولید رخ داد.

تولید ریل ملی یکی از نیازهای کشور بود که در سال رونق تولید رخ داد

به گزارش خبرگزاری موج، سید سعید فاضل رییس دانشکده مهندسی راه آهن، گرشاسبی مدیر ارتباط با صنعت و اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران،3 بهمن ماه از خط تولید ریل ذوب آهن اصفهان بازدید کردند.

فاضل ارتباط بین دانشگاه و صنعت را یکی از راهکارهای برون رفت از شرایط کنونی دانست و گفت : تولید ریل ملی یکی از نیازهای کشور بود که در سال رونق تولید رخ داد ، دانشگاه می تواند برخی از چالش های ذوب آهن را در این زمینه مرتفع نماید و به رونق تولید بیافزاید .

وی افزود : ارتباط بین دانشگاه و صنعت تا کنون در حد شعار بوده ولی ذوب آهن اصفهان می تواند گام را فراتر نهاده و با ارتباط عملی با مراکز دانش بنیان به توسعه علمی صنعت کمک کنند.

رییس دانشکده مهندسی راه آهن، گفت : ذوب آهن اصفهان پتانسیل خوبی در بومی سازی دارد ولی می تواند پروژه های و طرح ها تحقیقاتی خود را به مراکز دانش بنیان بسپارد و تمرکز خود را به تولید معطوف نماید.

وی، هدف دانشکده راه آهن را انجام پروژه های صنعتی مرتبط با راه آهن دانست و گفت : دانشگاه های نسل 3 و چهار کار آفرین و تجاری ساز شده اند و هدف آن ها ورود افراد نخبه به بازار کار است و در همین راستا این دانشکده آماده همکاری تحقیقاتی با ذوب آهن اصفهان است .

دکتر فاضل، ایمنی محصولات فولادی خصوصا ریل را یکی از نکات مورد توجه در بازار مصرف دانست و گفت : مصرف کننده نیاز دارد که ریل توسط نهاد علمی ثالث تایید شده و استاندارد را دریافت کند. دانشگاه ها می توانند در این زمینه به شرکت های صنعتی کمک شایانی نمایند .

گفتنی است، علیرضا قاسمی پور، مدیر امور تولید و آرمان افتخاری، سرپرست نورد 650  در خصوص تولید ریل توضیحاتی ارایه کردند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه