English

به مناسبت روز شوراها؛

همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا در ذوب آهن اصفهان برگزار شد

همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با حضور مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در تالار آهن برگزار شد.

همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا در ذوب آهن اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا،سه شنبه دهم اردیبهشت ماه با حضور ائمه جمعه شهرستان، دکترمحسن کوهکن نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی،خدامراد صالحی فرماندار شهرستان،مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، شهرداران شهرستان،اعضای شوراهای اسلامی روستا،شهر،شهرستان ، دهیاران و تنی چند از مسئولین شهرستان لنجان و ذوب آهن اصفهان در تالار آهن برگزار شد.

محسن کوهکن نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این همایش گفت : مدیرعامل ذوب آهن اصفهان رویکرد خوبی را در تعاملات با شهرستان آغاز نموده  که انشاا... به صورت مستمر ادامه یابد.

وی افزود : در مجلس بر روی طرح مدیریت واحد خدمات کار می شود که در نهایت منجر به بالا بردن اختیارات و حوزه کاری شوراها می گردد .  طرح مذکور  تهیه شده و پس از طی مراحل لازم ،  اطلاع رسانی آن انجام می گیرد.

نماینده شهرستان لنجان در خصوص بحران آب گفت : اگر به دنبال تغییر الگوی کشت هستیم باید به صورت پایلوت در شهرستان چند نقطه انتخاب شود و با کشاورز توافق گردد و کشت مورد نظر انجام و پس از اینکه به نتیجه رسید کشاورزان جمع شوند و نظر بدهند. اما تا کنون کار کارشناسی در این خصوص انجام نشده است .

دکتر کوهکن اظهار داشت :  به همان نحوی که از حق آبه کشاورزان دفاع می کنیم ، ازحق آبه شرب و بعد از آن هم از حق آبه و آبی که صنایع خریدند و از آن استفاده می کنند دفاع می کنیم .  صنایع ( ذوب آهن و فولاد مبارکه) حرکت شان در این جهت است که استفاده از آب سالم رودخانه را به حداقل برسانند و از پساب ها در صنعت استفاده کنند.

مهندس یزدی زاده نیز ضمن تبریک روز شوراها گفت : ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در ایران متعلق به کل کشور است و از افتخارات بزرگ نظام به شمار می رود.

وی افزود : ذوب آهن اصفهان شرکتی است که ظرفیت تولید 4 میلیون تن چدن را دارا می باشد اما به دلیل کمبود مواد اولیه و شیوه متفاوت تولید آن نسبت به سایر فولادسازان با بی مهری مواجه شده است. سال گذشته یکی از رکوردهای چندین ساله شرکت به میزان دو میلیون و 410 هزار تن محقق شد اما هنوز با عدد 4 میلیون تن فاصله داریم لذا در زمینه مباحث اقتصادی با مشکلاتی مواجه می شود.

مدیرعامل ذوب آهن خاطر نشان کرد : در حیطه مسئولیت اجتماعی این شرکت همواره از زمان تاسیس تاکنون اقدامات موثری نظیر ایجاد 16 هزار و پانصد هکتار فضای سبز که عمده آن به صورت دیم می باشد ، تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن،بیمارستان شهید مطهری، اتوبان ذوب آهن و ... را انجام داده است و برنامه هایی را نیز در دست اقدام دارد.

این مقام مسئول در ادامه به مبحث آب پرداخت و اظهار داشت : ذوب آهن به میزان یک مترمکعب در ثانیه حق آبه دارد که مستندات آن نیز موجود است.سال گذشته کمتر از 40 درصد حق آبه را استفاده کردیم و برنامه هایی نظیر بازچرخانی آب،استفاده از پساب شهرهای مجاور ، تغییر الگوی کشت در زمینه فضای سبز شرکت نیز انجام شده و پروژه هایی نیز در این زمینه در دست اقدام است. خرید و استفاده از پساب زرین  شهر به پایان رسید و قرارداد خرید پساب فولادشهر نیز منعقد شده  و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

مهندس یزدی زاده گفت : مطالبه مردم شهرستان لنجان در خصوص اینکه برای استخدام در ذوب آهن نفرات بومی شهرستان در اولویت قرار گیرند پذیرفته است اما این شرکت که هم اکنون میزبان 14 هزار نفر پرسنل است ،  برنامه جهت استخدام نیروی جدید ندارد و در صورتی که چنین برنامه ای مطرح شود قطعاً نیروهای بومی شهرستان لنجان در اولویت قرار می گیرند.

وی در ادامه به مباحث زیست محیطی شرکت پرداخت و گفت : پرسنلی که در ذوب آهن مشغول به کار هستند در خط مقدم آسیب های زیست محیطی قرار دارند و سپس این آسیب ها به سایر لایه ها و شهرستان می رسد لذا تکلیف داریم که فضای سالم برای اشتغال این افراد فراهم کنیم.صنعت در جهان ذاتاً آلاینده است اما نکته مهم کنترل این آلایندگی است. بدین منظور پروژه های مختلفی در کارخانه به ثمر نشسته و در دست اقدام قرار دارد.

مدیرعامل شرکت اضافه کرد : در سطح شهرستان دغدغه هایی در خصوص بوی کک وجود دارد که این شرکت برای رفع آن با تمام توان فعالیت می کند . بدن منظور در باتری شماره 3 کک سازی ، اقدامات اصلاحی آغاز شده و در این راستا درب های فلکسیبل آن به همت تلاشگرانی ذوب آهنی ساخته شده و در مرحله تولید انبوه قرار دارد . سیستم غبار گیر الکترو فیلترها نیز به عنوان پروژه ای دیگر در این بخش در دست اقدام است.

حجت السلام و المسلمین باقریان امام جمعه زرین شهر نیز  در سخنان خود بر تعادل و همه جانبه نگری تاکید کرد و گفت : در راستای تحقق اهداف مشترک باید یکدیگر را بپذیریم تا نتایج مورد نظر حاصل گردد .

وی افزود : تعاملات و گام های بسیار خوبی در شهرستان برداشته شده است و انشاا... در ادامه با همدلی و وحدت موفقیت بیشتری را شاهد باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین صفرزاده امام جمعه شهر زاینده رود نیز گفت : شوراهای اسلامی باید با خرد و همفکری و تعامل با نهادها و مردم ، شهر را اسلامی اداره کنند . لذا یک مرکز تحقیقاتی در شورای شهرستان نیاز است تا در زمینه اقدامات مختلف ، سیاست گذاری ها را تدوین و پس از اجرا پایش نماید.

خدامراد صالحی فرماندار شهرستان لنجان ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران این برنامه گفت : مانند اعضای بدن هر یک از ما نیز مکمل همدیگر هستیم ، اگر بخواهیم جداگانه کار کنیم مشکلات به نحو مطلوب حل نمی شود لذا همدلی و وفاق نیاز است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود : در بحث آب که از حساسیت ویژه ای برخوردار است،انتظار می رود رسانه های مختلف با شفافیت و جامعیت اخبار موثق را منتقل نمایند تا ذهن افراد دچار تشویش نشود و مردم نسبت به برنامه ها و تصمیمات اطلاعات مناسب را کسب نمایند.

نماینده عالی دولت در شهرستان لنجان بیان کرد : حق آبه،حق است و صحبتی در این خصوص وجود ندارد اما با توجه به شرایط جوی و آب نیاز است میزان آن تعیین شود. در بحران آب نیاز است همه بخش ها با وحدت رویه و آینده نگرانه به این مبحث بپردازند.

مصطفی اسماعیلی رییس شورای اسلامی شهرستان لنجان نیز طی سخنانی ضمن تشکر از میزبانی ذوب آهن اصفهان در برگزاری این همایش طی سخنانی به بیان دیدگاه ها و نظرات شورای اسلامی شهرستان پرداخت.

در این همایش از علیرضا امیری مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان به دلیل تعاملات اثربخش با شهرستان لنجان و برگزاری این همایش و همچنین از نمایندگان اعضای شوراهای اسلامی به صورت نمادین با حضور مقامات حاضر در سالن تقدیر به عمل آمد.

شایان ذکر است نمایندگانی از شوراهای اسلامی نیز به بیان مشکلات موجود پرداختند و خواستار رسیدگی مسئولین شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه