English

شهردار یزد؛

بافت تاریخی یزد در بحث حمل‌ونقل با چالش جدی روبه‌رو است

شهردار یزد گفت: در بافت تاریخی شهر یزد با توجه به اینکه نمی‌توانیم توسعه لازم را داشته باشیم، در بحث حمل‌ونقل با چالش جدی روبه‌رو هستیم.

بافت تاریخی یزد در بحث حمل‌ونقل با چالش جدی روبه‌رو است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، جمال‌الدین عزیزی شهردار یزد در نشست هم‌اندیشی مدیران شهری کشور که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد، با اشاره به مشکلات شهرهای تاریخی مانند یزد در بحث توسعه عمرانی شهری گفت: چندی قبل شهر یزد به‌عنوان میراث جهانی شناخته شد، محدودیت‌های زیادی در شهر ایجاد شد و شهر یزد تحت پوشش یونسکو قرار گرفت، با تصویب شورای عالی طرح تفصیلی شهر حفاظت‌محور شناخته شد تا توسعه‌محور و جایگاه‌های توسعه‌ای از این شهر گرفته شد که این نوعی چالش است.

شهردار یزد  اظهار کرد: در بافت تاریخی شهر یزد با توجه به اینکه نمی‌توانیم توسعه لازم را داشته باشیم، در بحث حمل‌ونقل با چالش جدی روبه‌رو هستیم، چرا که در اطراف آن بحث‌های ترافیکی و زیست محیطی مطرح است.

وی افزود: چالش روزی که با آن در بیشتر کلان شهرها مواجه هستیم، تاکسی‌های 133 است که در شهرداری‌ها استفاده می‌شود، باید این شماره را از تاکسی‌ها خارج کنیم، چرا که تعداد زیادی تاکسی داریم.

عزیزی ادامه داد: در ارتباط با اتوبوس‌ها و حمل‌ونقل عمومی چالش اصلی بیشتر کلان شهرها این است که بیش از 85 درصد ناوگان عمومی کلانشهرها فرسوده است و دولت هم حمایت خاصی نمی‌کند، باید به این موضوع توجه کرد، حوزه حمل‌ونقل شهری اقتصادی نیست، بنابراین نوسازی آن‌ها چالش مهم شهرها شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه