English

قانون ماهواره اصلاح شود / همه شبکه‌های ماهواره معاند نیستند / ناظران مجلس مانع مشکلات نمی‌شوند

سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه نمایندگان درصورت تصویب قانونی حضور در شورای صدورپروانه، همانند حضور در هیات منصفه مطبوعات کاری برای اکران برخی فیلم‌ها نمی‌توانند انجام دهند، درباره قانون ماهواره گفت: این قانون باید اصلاح شود.

حسین نوش‌آبادی در گفت وگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج، درباره حضور نمایندگان در شورای سه‌گانه صدور پروانه، افزود: درصورت تصویب قانونی به این منظور، نمایندگان با حضور در این شوراها دارای حق رای خواهند بود.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان مجلس مانع ایجاد مشکلات در اکران برخی فیلم‌ها نمی شود چون درحال حاضر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات هم ناظر دارد اما این امر سبب جلوگیری از مشکل نمی‌شود.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه درباره لزوم اصلاح قانون ماهواره اظهار داشت: قانون، همکاری با ماهواره را در قالب مصاحبه و ارسال آگهی ممنوع می‌داند اما برخی شبکه های ماهواره‌ای هستند که معاند نیستند و در صورت اصلاح قانون می‌توان از آن‌ها بهره برد.

وی تاکید کرد: اما شبکه های ماهواره ای معاند از ابتدای انتقلاب ممنوع بوده و در آینده هم ممنوع خواهند بود، همچنین تبلیغ در شبکه‎‌های ماهواره‌ای که در قالب فیلم‌ هستند بی‌اعتبارند و تبلیغ در آن‌ها مجاز نخواهد بود.

نوش‌آبادی درباره نبود هماهنگی میان حوزه هنری و وزارت ارشاد در اکران فیلم‌ها، تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری جزو بخش‌های فعال در تولید فیلم‌های فاخر و دینی است و از نقش آن‌ ها و همکاری برای تولید در فیلم‌های مناسب برای جامعه قدرددانی می شود.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد در این میان نقش حاکمیتی دارد و مجوز هرگونه فعالیت فرهنگی باید از طرف این وزارتخانه باشد لذا باید همکاری‌ها میان نهادهای مختلف فرهنگی کشور بیشتر باشد، که البته گاهی در عمل شاهد نبود این همکاری هستیم و برخی اتفاق‌های رخ داده در اکران فیلم‌ها جلوه خوبی ندارد.

سخنگوی وزارت ارشاد افزود: نمی شود سالن‌های تحت نظارت حوزه هنری تنها فیلم‌های خود را اکران و فیلم‌هایی با مجوز ارشاد را تحریم کند، باید تمامی ظرفیت‌ها با هدف ارتقای فرهنگ بکار گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به لغو کنسرت‌ها گفت: هر نهاد و دستگاهی باید نقش خود را به خوبی ایفا کند و برای انجام مطلوب برنامه‌ها نیازمند هماهنگی، همکاری و صمیمیت بیشتری داریم.

نوش‌آبادی به گلایه‌های نیروی انتظامی و قضایی اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان انتظامی - امنیتی و مسئولان قضایی در مورد اجرای صحنه‌ ای موسیقی گلایه دارند اما وزارت ارشاد هم به موظف است مصوبات خود را اجرایی کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی نقش مهمی در برگزاری کنسرت‌ها و تامین امنیت دارد، برای هماهنگی بیشتر دولت اصلاح ماده ۲۰ قانون اماکن و آیین‌ نامه اجرایی را مطرح کند تا نقش دستگاه‌ها شفاف‌تر شود.

نوش آبادی بر لزوم تفاهم‌نامه‌هایی با سایر نهادهای دخیل در این موضوع تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه