English

ایران از فرآیند اتحاد ملی عراق حمایت می‌کند

رئیس مجلس گفت: ایران از مشارکت موثر و سازنده همه اجزای عراق در روند سیاسی این کشور منطبق با قانون اساسی حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری موج، برهم صالح معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان عراق ظهر امروز(سه شنبه، ۱۹ مردادماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با اشاره به تحولات اخیر عراق در مقابله با تروریست های تکفیری گفت: اکنون زمان آن رسیده است که تمام نیروهای سیاسی موجود در عراق به فرآیند شکست تروریست ها در مناطق مختلف از جمله در موصل کمک کنند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از مشارکت موثر و سازنده همه اجزای عراق در روند سیاسی این کشور منطبق با قانون اساسی حمایت می کند.
لاریجانی همچنین اضافه کرد: تحولات اخیر در عراق نشان می دهد تنها در شرایطی که تمام گروه های قومیتی در عراق با یکدیگر در مقابله با تروریست ها متحد شوند می توان شاهد پیروزی های بیشتری نیز بود.
وی در همین راستا افزود: تاریخ عراق گویای همزیستی مسالمت آمیز طوایف و مذاهب مختلف عراق در کنار یکدیگر بوده و مواضعی که بعضاً در جهت عدم وحدت این کشور اتخاذ می شود، قطعاً به زیان همه اقشار عراقی خواهد بود.
لاریجانی ادامه داد: موضوع اصلی امروز عراق مبارزه با تروریسم تکفیری است و امیدواریم با آزادی موصل و شکست تروریست ها در این منطقه، ثبات و آرامش بر کشور حاکم شود تا پیروزی بزرگی برای همه مردم عراق رقم بخورد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به تلاش های حامیان تروریسم برای دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله ای در عراق گفت: با هوشیاری و همکاری رهبران سیاسی عراق از گروه های مختلف اعم از شیعه، سنی و کرد، توطئه های دشمنان ملت عراق نقش بر آب شده و امنیت و ثبات پایدار در منطقه برقرار خواهد شد.
برهم صالح معاون دبیر کل اتحادیه میهنی کردستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از دولت و ملت ایران در حمایت از استقلال و یکپارچگی عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران طی سال های اخیر همواره در لحظات دشوار در کنار ملت ستم کشیده عراق بوده و این احساسات انسان دوستانه در ذهن و خاطره مردم عراق ماندگار است.
وی با اشاره به پیروزی های اخیر ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه با داعش و سایر گروه های تروریستی گفت: نشانه های میدانی حاکی از آن است که داعش شکست سنگینی را در سوریه و عراق متحمل شده و امیدواریم با ادامه این روند در موصل شاهد پاکسازی کامل عراق از لوثوجودن آنها باشیم.
برهم صالح با تاکید بر ضرورت اتحاد تمام گروه های سیاسی در عراق گفت: تنها کسانی که دشمن واقعی ملت عراق هستند از بی ثباتی در این کشور و منطقه منتقع می شوند لذا بر همه اقوام و گروه های مختلف سیاسی در عراق لازم است که با وحدت خود مانع از بروز اختلاف و هرج و مرج شوند.
معاون دبیرکل اتحادیه میهنی کردستان در پایان با اشاره به منافع مشترک عراق و جمهوری اسلامی ایران و همکاری های موثر آنها در مبارزه با تروریسم خواستار استمرار حمایت های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت عراق در مقابله با تروریست های تکفیری در این کشور شد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه