English

مسئولان پیش از همه از برادر متخلفشان دوری کنند / دستگاه رسانه ای دولت بی انگیزه است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با با بی انگیزه دانستن دستگاه رسانه ای دولت، درباره فساد مالی در دستگاه ها، گفت: مسئولان قبل از همه خود از برادر، خواهر زاده یا دیگر اقوام متخلف دوری جویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، الیاس حضرتی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: اگر در جایی کسی فرزند، برادر و یا خواهرزاده‌اش خلاف کرده، خود او اولین فرد تبری جوینده از اقوام فاسد خود باشد و برای جلوگیری از مشکلی که خویشاوندش به وجود آورده، اقدام کند.

حضرتی با اشاره به استیضاح ربیعی گفت: تعدادی از همکاران فعلا در حال مذاکره و صحبت هستند و می‌کوشند که استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شکل نگیرد و اشکالات مطرح شده در استیضاح، در وزارتخانه برطرف شود.

وی افزود: من در این شرایط شخصا با استیضاح مخالف هستم و هیچ گونه استیضاحی را برای هیچ وزیری مصلحت نمی‌بینم.

نماینده تهران ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش آمده در بخش فیش‌های حقوقی برای دولت، استیضاح وزرا به صلاح نیست؛ البته سوال، تذکر و استیضاح حق نماینده است و وزرا هم از تذکر نمایندگان به آنان نه تنها نباید ناراحت شوند، بلکه باید استقبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا سوال، تذکر و استیضاح رفع کننده مشکلات وزارتخانه خواهد بود.

حضرتی همچنین به جلسه روز گذشته فراکسیون امید اشاره کرد و اظهار داشت: در جلسه روز گذشته بین ۸۰ تا ۱۰۰ عضو فراکسیون امید حضور داشتند و بعضی از اعضا در رفت و آمد بودند، بعضی به کمیسیون‌های تخصصی خود می رفتند و بعضی به مجامع استانی، اما میانگین حضور اعضا بالای ۸۰ نفر بود.

وی ادامه داد: این امر کاملا طبیعی است که همواره تمامی اعضای یک فراکسیون برای شرکت در جلسه نمی‌آیند و معمولا جلسات فراکسیون‌ها با ۵۰ درصد اعضا تشکیل می‌شود.

* مبارزه با فساد سیاسی نشود

نماینده مردم تهران درباره موضوع دستگیری مدیرعامل سابق بانک ملت اظهار داشت: در کشور از هر اقدامی در جهت فساد زدایی و مقابله با کسانی که باند فساد تشکیل داده‌اند از هر دسته، ‌ جناح و حزبی که باشند حمایت می‌کنیم.

حضرتی ادامه داد: مبارزه با فساد نباید سیاسی شود و شائبه سیاسی بودن پیدا کند چون این خود این مانعی برای مبارزه با فساد است و موجب به نتیجه نرسیدن آن می شود و یا اینکه شائبه سیاسی بودن آن در اصل ماجرا غلبه کند.

این عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: آرزو می‌کردم اطلاعات سپاه وارد این موضوع نمی‌شد و قوه قضائیه خود در این زمینه اقدام می‌کرد؛ البته حتما موضوعی خیلی ویژه و حاد امنیتی پشت ماجرا بوده که اطلاعات سپاه وارد شده است.

وی تصریح کرد: در هر صورت ما از هر اقدامی در جهت مبارزه با فساد و مبارزه با باندهای فساد که منافع ملی و بیت‌المال را به خطر انداخته‌اند حمایت می‌کنیم و به همه دست‌‌اندرکاران در قوای سه گانه توصیه داریم منافع مجموعه کشور را به افرادی که به شکلی منتسب به آنها هستند، وصل نکنند.

حضرتی همچنین درباره وقوع کودتا در ترکیه، عکس‌العمل دولت و وزارت خارجه در این باره درست و بجا خواند و اظهار داشت: بر اساس نظریه‌های درباره کودتا، قوی‌ترین احتمال بر این است که این آخرین تلاش‌های نظامیان ترکیه در جهت بازگشت به قدرت بوده باشد. این عضو کمیسیون امنیت ملی احتمال دست داشتن فتح‌الله گولن در کودتای ترکیه را رد کرد و گفت: معتقد نیستم که از صفر تا صد طراحی این کودتا را نیز آقای اردوغان انجام داده باشد؛ اردوغان اگر هم از وقوع کودتا اطلاع داشت سوار بر حرکت شد و با زرنگی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.* وکیلی سابقه خوبی در حوزه مطبوعات داردوی همچنین درباره انتخاب محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید جهت عضویت در هیات عالی نظارت بر مطبوعات گفت: آقای وکیلی در حوزه مطبوعات سابقه و اطلاعات خوب و به روزی دارد و لازم است از انتخاب خوب نمایندگان تشکر کنم چون در هیات عالی نظارت بر مطبوعات، موضوعات فوق‌العاده سرنوشت‌سازی مطرح می‌شود.

حضرتی ادامه داد: قانون هیات نظارت بر مطبوعات به گونه‌ای است که صاحبان نشریات را دعوت نمی‌کنند و بدون آنکه از او بپرسند در جهت تعطیلی نشریه اقدام می‌کنند لذا حضور یک نفر آشنا و درد آشنا با مطبوعات می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد.

*دستگاه رسانه‌ای دولت بی‌انگیزه است

نماینده مردم تهران در مجلس به سالگرد برجام اشاره کرد و گفت: جا داشت دولت از نتایج ملموسی که در این یکسال نصیب کشور شده گزارشی دقیق و نمایی درست ارائه دهد که متأسفانه در این زمینه همچنان قصور دارد و دستگاه‌ تبلیغاتی و رسانه‌ای‌اش خوابیده و بی‌انگیزه است. وی ادامه داد: از آن طرف مخالفین داخلی در جهت تخریب برجام و کمرنگ نشان دادن دستاوردهای آن از تلاش شبانه‌روزی فروگذار نیستند. همانطور که در آمریکا مخالفین برجام، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها هم در تلاش هستند. حضرتی ابراز امیدواری کرد که دولت اگر به خود و مجموعه مدیرانش رحم نمی‌کند به ملت رحم کند و راجع به دستاوردهای برجام که کل ملت به آن چشم امید بسته‌اند گزارش دهد.*مجلس به کنگره امریکا پیامی ویژه دهد وی در پاسخ به سوالی درباره نطق امروز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ جا دارد مجلس به صورت جدی‌تر در جهت مقابله با کسانی که کارشکنی کرده و هر روز طرحی در کنگره‌ آمریکا در مقابله با برجام تصویب می‌کنند، برخورد کند. حضرتی صحبت‌های امروز  لاریجانی را  کاملا بجا و درست دانست و ابراز امیدواری کرد مجلس به کنگره آمریکا پیامی ویژه دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه