English

وزارت امورخارجه برای رفع تحریم ها تلاش می کند / عربستان در سودای نفوذ در عراق و سوریه

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی جزئیات جلسه این کمیسیون با وزیرامورخارجه را تشریح کرد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفتگو با فاطمه باقری خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به جزئیات جلسه امروز بعدازظهر(سه شنبه ۲۹ تیرماه) کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر امور خارجه گفت: در این جلسه پس از معارفه دو طرف، وزیر امور خارجه گزارشی در رابطه با آخرین وضعیت منطقه و همچنین اجرای برجام ارائه کرد و به سوالات نمایندگان هم پاسخ داد.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع هسته ای و اجرای برجام، قرار شد جلسه جداگانه ای به طور مبسوط به این موضوع اختصاص یابد.
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزیر امور خارجه تاکید داشت در حال حاضر از موضوع برجام عبور کرده و در مرحله اجرای آن قرار داریم و برای بهره برداری بهتر و بیشتر از برجام همه باید دست به دست هم دهیم.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: بر اساس گفته های آقای ظریف، برخی کشورهای منطقه، علاقه چندانی به بهره برداری جمهوری اسلامی از نتایج برجام ندارند و این کار را نیز با ایران‌هراسی و ترسیم فضای ناامن سیاسی در ایران دنبال می‌کنند؛ به همین دلیل باید فضا را به سمتی پیش ببریم که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با اطمینان وارد این عرصه شوند.
جمالی درباره بررسی لغو تحریم ها، تصریح کرد: وزیرامور خارجه در این جلسه گفته بود تحریم های اولیه به کنگره آمریکا بر می‌گردد و در رابطه با تحریم های هسته ای نیز داریم کار می‌کنیم؛ آقای طریف خوشبین بود که با گذشت زمان، مسائل حل می‌شود و تاکید کرد که همه مسئولان وزارت خارجه هر روز به طور مداوم دنبال این مسئله هستند.
به گفته جمالی، مسائل منطقه و کشورهای درگیر تروریسم تکفیری هم در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد، ظریف این موضوع را هم مطرح کرد که برخی کشورها از قبیل عربستان سعودی می‌خواهند در عراق و سوریه نفوذ داشته باشند لذا جمهوری اسلامی باید نفوذ معنوی خود را باید حفظ کند و البته در این رابطه، همه ارکان نظام به طور هماهنگ پیش می‌روند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی