English

مخبر در اولین نشست مجلس دوازدهم:

هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست

سرپرست ریاست‌جمهوری گفت:نباید نعمت رهبری و وفاداری ملتی که گوش به فرمان رهبری هستند را فراموش کرد. سرمایه اصلی ما مردم هستند و هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست

 هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج

، در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم که صبح امروز دوشنبه (۷خرداد) برگزار شد، محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری به جای رئیس‌جمهور شهید سخنرانی کرد. وی گفت: برای من بسیار سخت است که از طرف شهید عزیز آیت‌الله رئیسی برای سخنرانی اینجا حضور پیدا کنم. ما کلیدی‌ترین مهره اداره کشور را از دست دادیم و ایشان فرد عادی هم نبود به رغم اینکه تمام کشور در جنب و جوش تشییع  بودند، اما با نعمت حضور رهبری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به موقع شروع به کار کردند و مطلبی که رهبری فرمودند کارهای اداره کشور بدون خللی انجام می‌شود را به وضوح در چند روز گذشته دیدیم.

مخبر خاطرنشان کرد: نباید نعمت رهبری و وفاداری ملتی که گوش به فرمان رهبری هستند را فراموش کرد. سرمایه اصلی ما مردم هستند و هیچ عمل صالحی بالاتر از خدمت به مردم و تبعیت از رهبری نیست.

وی تأکید کرد: آیت‌الله رئیسی در انجام امور کشور به دو مسئله خدمت به مردم و لحاظ کردن نظر مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشت.

مخبر با ذکر خاطراتی از آیت الله رئیسی در  بحث رعایت نظرات رهبری گفت: گاهی شهید رئیسی از برخی مسائل ناراحت می‌شد و اگر میخواست کاری انجام دهد، به بنده می گفت اگر این کار را انجام دهم دل آقا ناراحت می‌شود، با این جمله خودش آرامش می‌یافت و آن کار را نمی‌کرد. ریشه این رفتار خدامحوری و اخلاصی بود که ایشان داشت. همچنین از دیگر خصوصیات شهید رئیسی توجه ویژه به مناطق محروم بود. حاج آقا رئیسی در هر سفر استانی که داشت، پیگیر می شد که کدام منطقه این استان محرومترین بخش است و بعد بازدید از آن منطقه را در دستور کارش قرار می داد و با مردم آن مناطق به صورت رودرو گفتگو می کرد.

سرپرست ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در توفیق آیت الله رئیسی بسیار موثر بود دور کردن خود از قید و بندهای تشریفاتی بود. حاج آقا رئیسی از ساده‌زیستی خود دفاع می‌کرد. همچنین یکی دیگر از مسائلی که در توفیق ایشان موثر واقع شد اعتقاد راسخ به چارچوب‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران بود. آیت الله روحیه خستگی‌ناپذیری داشت. گاهی شهید رئیسی ساعت سه صبح از سفر سنگین خارجی به تهران می رسید اما در همان مراسم استقبال، به من گفت ساعت 6 جلسه داشته باشیم. حاجج آقا رئیسی به ظرفیت‌های کشور اعتماد داشت و معتقد بود مسائل کشور با ظرفیت‌های داخلی قابل حل است. هر مشکلی پیش می آمد، در داخل کشور دنبال حل مسأله بود.

در ادامه مخبر به مشکلاتی که از دولت روحانی به دولت سیزدهم ارث رسیده بود، پرداخت. وی گفت: در ابتدای شروع کار، دولت با مشکلات زیادی روبرو بود. فروش نفت در کمترین میزان خودش بود روزانه بین 300 تا 400 هزار بشکه می فروختیم،  روزی 700 نفر از کرونا در کشور فوت می کردند، بازارها تعطیل بود، مردم مضظرب بودند، مشکل تورم و عدم دسترسی به پول هایمان در خارج کشور را داشتیم. اما الحمدلله این وضعیت را در سال ۱۴۰۰ پشت سر گذاشتیم. وقتی به سال ۱۴۰۱ رسیدیم چون وضعیت درآمدها سامان گرفته بود و فروش نفت ساماندهی شده بود، ذخایر کشور که فوق العاده نگران کننده بود، وضعیت مناسبی پیدا کرده بود.

وی افزود: اما در این سال نیز با مشکلاتی در حوزه داخل و بین الملل روبرو شدیم. در آذر ۱۴۰۱ دشمن روی دو مطلب متمرکز بود یکی ارز و دیگری جلوگیری از عدم دسترسی به پولهایمان. برخی اوقات رئیس بانک مرکزی به کشوری می رفت مسأله را حل می کرد و صورت جلسه امضا می شد و قرارداد می بست اما ۲۴ ساعت بعد طرف هایمان به آنجا می رفتند و همه را لغو می کردند. ما در چنین شرایطی کشور را مدیریت کردیم. امروز نیز روال کار به همان صورت خواهد بود و خللی در امور کشور پیش نخواهد آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه