English

عباس عراقچی:

اسرائیل اکنون باید به قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان احترام بگذارد

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: راه‌حل ایران ایجاد دولتی واحد از طریق برگزاری همه‌پرسی میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است و اوضاع نسبت به قبل تغییر یافته و تغییرات گسترده‌تری نیز خواهیم داشت، اسرائیل اکنون باید به قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان احترام بگذارد.

اسرائیل اکنون باید به قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان احترام بگذارد
به گزارش خبرگزاری موج

، عباس عراقچی، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در یک سخنرانی در پنل «موازنه بعد از طوفان الاقصی در سطح منطقه‌ای» در چارچوب سمینار شبکه الجزیره که در شهر دوحه قطر برگزار شد، گفت: ایران به طور کامل از مساله فلسطین حمایت می‌کند، این موضع ثابت ماست. در سال ۲۰۰۰ زمانی که اسرائیل از جنوب لبنان خارج شد، مقاومت تقویت شد و سلاح مقاومت نیز تقویت شد».

او در ادامه و بیان اینکه «ایران بدون هیچ ابایی اعلام می‌کند که هر چه مقاومت نیاز دارد به آن می‌دهد»، گفت: «ایران مخالف عادی‌سازی روابط با اسرائیل است و آن را خیانت به فلسطین می‌داند. اسرائیل با اشغال خاک فلسطین پدیدار شد و تحولات به‌وجود آمده این واقعیت را تغییر نخواهد داد.ایران مخالف راه‌حل ۲ دولتی است زیرا این راه‌حل به نتیجه نخواهد رسید و این موضع ثابت ایران حتی قبل از انقلاب اسلامی است و ایران در سال ۱۹۴۷ میلادی علیه تقسیم فلسطین رای داد و نماینده ایران در آن زمان گفت که با این تصمیم آتش را زیر خاکستر پنهان می‌کنید و خطری برای تمام دنیا خواهد بود».

عراقچی با تاکید بر این نکته که «اسرائیل هیچ گاه تشکیل دولت فلسطینی کامل و راه‌حل ۲ دولتی را نخواهد پذیرفت» گفت: «راه‌حل ایران ایجاد دولتی واحد از طریق برگزاری همه‌پرسی میان ساکنان اصلی سرزمین فلسطین است. شاید این امر غیرممکن باشد اما مقاومت تا این لحظه غیرممکن‌ها را ممکن ساخت. اوضاع نسبت به قبل تغییر یافته و تغییرات گسترده‌تری نیز خواهیم داشت. اسرائیل اکنون باید به قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان احترام بگذارد».

دبیر شورای راهبردی روابط خارجی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: «یکی از آثار عملیات طوفان الاقصی که بسیار هم مهم است، افزایش تنش‌های هسته‌ای به دلیل تهدیدات هسته‌ای اسرائیل است. در نوامبر ۲۰۲۳ و ۲ ماه بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی همه شنیدید که وزیر فرهنگ اسرائیل گفت استفاده از بمب هسته‌ای علیه نوار غزه یک گزینه است. بعدها برخی اعضای سابق کنست نیز درمورد استفاده از بمب هسته‌ای در غزه صحبت کردند. یکی از مسئولان آمریکایی نیز اخیرا میان غزه و هیروشیما و ناکازاکی مقایسه کرده و به استفاده از بمب اتم در این شهرها اشاره کرد. اسرائیل پیش از این داشتن بمب هسته‌ای را تایید و یا رد نمی‌کرد و سیاست ابهام راهبردی را در پیش گرفته بود اما اکنون مجبور به خروج از این سیاست مبهم شد. تهدیدات هسته‌ای اسرائیل دیگران را مجبور می کند که در موضع هسته‌ای خود بازنگری کنند و حمله اسرائیل به یک پایگاه ایرانی در نزدیکی یک تاسیسات هسته‌ای در اصفهان به‌رغم مقابله ایران با این حمله، اما خطرات موجود را نشان داد».

عراقچی در پایان افزود: «شما می‌دانید که اسرائیل پیش از این به ۲ تاسیسات هسته‌ای در عراق و سوریه حمله کرد و همچنین ۲ عملیات تخریبی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داد. ایران و کشورهای عربی در این مورد هم عقیده هستند و بر این باورند که خاورمیانه باید خالی از سلاح هسته‌ای باشد».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه