English

بازید معاون پارلمانی رئیس جمهور از پروژه پیشران فولاد کردستان و آهن اسفنجی بیجار

معاون رئیس جمهور در بازدید از یک پروژه پیشران در حوزه صنعت و معدن در شهرستان بیجار، اهتمام دولت مردمی به اجرای پروژه‌های عظیم در مناطق مختلف کشور با هدف افزایش تولید، ایجاد درآمدهای پایدار، فراهم کردن فرصت‌های شغلی و نیز ارز‌آوری را مورد تاکید قرار داد.

بازید معاون پارلمانی رئیس جمهور از پروژه پیشران فولاد کردستان و آهن اسفنجی بیجار
به گزارش خبرگزاری موج

، سید محمد حسینی در مراسم بازدید از پروژه پیشران آهن اسفنجی بیجار که با ظرفیت تولید  ۱/۶ میلیون تن در سال با هدف توسعه اقتصادی و بارور نمودن ظرفیت‌های استان در قالب طرح تکمیل زنجیره فولاد کردستان در حال احداث است و جزو ۴۸ پروژه پیشران کشور محسوب می شود، با تقدیر از دست اندرکاران احداث این مجموعه بزرگ صنعتی اظهارداشت: امروز با همت دولتِ "کار و فعالیت" در نقاط مختلف کشور، شاهد اجرای پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ در بخش‌های گوناگون هستیم که نقش موثری در تولید، رشد اقتصادی، آبادانی و پیشرفت و افزایش درآمدهای کشور دارند‌.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برخی باور نداشتند که دولت آقای رئیسی با توجه به تنگناهای اقتصادی و شرایط دشواری که در میانه تابستان ۱۴۰۰ مسئولیت را تحویل گرفت که کشور با چالش های جدی مواجه بود، بتواند هم هزینه های جاری را تامین کند و هم زیر بار اقدامات عمرانی، زیرساختی و پروژه‌های پیشران و بزرگ برود اما با این باور که هیچ مشکلی لاینحل نیست و اگر حرکت کنیم و از همه ظرفیت ها بهره ببریم، راهها باز می شود و برکات الهی شامل حال می شود، تلاش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام  آغاز شد که نتایج خوبی بهمراه داشت، در ۳۳ ماه گذشته مدیران دولت مردمی در سطح ملی و استانی با همت و روحیه جهادی و انقلابی کوشیدند تا شرایط کشور را بهبود و ارتقا بخشند و لذا  سرمایه‌گذاری برای اجرای ۴۸ پروژه پیشران در نقاط مختلف کشور آغاز شد که بخش عمده این پروژه ها در حوزه صنعت و معدن است.

معاون رئیس جمهور سرعت کار در پروژه آهن اسفنجی را که با سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون  یورویی  در حال انجام است نمونه ای از  روحیه خوباوری و اعتماد به نفس دانست و با بیان اینکه ایران پهناور از ذخایر معدنی فراوانی برخوردار است، گفت: ذخایر و منابع غنی در کنار اقتدار و امنیت مثال زدنی، می‌تواند سبب پیشرفت پرشتاب کشور شود. امروز جمهوری اسلامی ایران از چنان اقتداری برخوردار است که برخلاف تصور دشمنان، عملیات بی بدیل و بی سابقه "وعده صادق" را در پاسخ به اقدام خلاف قواعد بین المللی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت ج.ا.ا در سوریه، انجام می دهد که نه تنها مردم ایران بلکه ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان را شاد و دلگرم می کند.

دکتر حسینی با اشاره به مجاهدت بی وقفه شخص آیت‌الله رئیسی و اعضای دولت گفت: علاوه بر اقتدار نظامی و امنیتی، باید در دیگر حوزه ها از جمله اقتصادی و صنعتی مقتدر و پیشرفته باشیم تا شرایطی فراهم شود که زیبنده ملت شریف ایران باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه استان کردستان دارای مردمانی مومن، انقلابی و سختکوش است و ظرفیت‌های فراوانی در حوزه معادن، گردشگری و کشاورزی دارد، اظهار داشت: همانگونه که با همگرایی، همدلی و هم افزایی پروژه آهن اسفنجی بیجار را در زمان کوتاهی از آغاز دولت مردمی ۳۰ درصد پیشرفت داشته و ۵۰۰ فرصت شغلی مستقیم و صدها فرصت غیر مسقیم فراهم می کند، با همین روحیه می‌توان دیگر پروژه ها را با رفع موانع و همراهی و هم افزایی سرعت بخشید تا با طولانی شدن اجرای پروژه ها سرمایه کشور بدون استفاده نماند و میزان بهره وری افزایش یابد.

دکتر حسینی گفت: استان کردستان به خاطر برخورداری از سرمایه های انسانی، ذخائر معدنی، ظرفیت‌های فرهنگی، موقعیت خاص جغرافیایی و مرزی، زمینه تحول و پیشرفت بیشتری را دارد و الحق که مطابق واقع گفته اند که کردستان سرزمین مجاهدتهای خاموش است، مردم شریف این دیار که دل در گرو اسلام و ایران عزیز دارند از اول انقلاب توطئه دشمنانی را که چشم طمع به این منطقه داشتند، خنثی و صف خود را از معدود وطن فروشان و خائنان جدا کردند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به آثار ارزشمند اجرای طرح‌های بزرگ صنعتی در مناطق مختلف کشور گفت: در هر نقطه‌ای از کشور، پروژه بزرگ صنعتی و معدنی اجرا شده به آبادانی و رونق اقتصادی منطقه منجر شده است و نه تنها از مهاجرت به تهران و کلان شهرها جلوگیری کرده بلکه در مواردی سبب مهاجرت معکوس شده است.

حسینی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای کردستان و بیجار و گرامیداشت یاد استاد شهید کامران نجات اللهی که در دوران انقلاب در تهران به شهادت رسید و شهید امان اللهی که اخیرا در کنسولگری ایران در دمشق به فوز شهادت نائل آمد، اظهار داشت: شهدا با نثار خون پاک خود امنیت و اقتدار را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و همه ما مدیون این عزیزان هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همت و غیرت والا را لازمه اجرای طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ دانست و گفت: امروز دولت مردمی با روحیه و همت بلند در مسیر خدمت به مردم و رفع مشکلات و کمبودها خستگی ناپذیر در حال تلاش شبانه روزی است.

دکتر حسینی تاکید کرد: غلبه بر مشکلات و پیشرفت کشور نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه تولید است و تولید را می‌توان کلید حل مسائل و مشکلات دانست با توجه به اینکه کشور در معرض تهدید و تحریم‌های ظالمانه  است لذا باید تلاش کنیم نیازهای ضروری را در داخل کشور تولید کنیم.

در پایان این مراسم و بازدید از بخشهای مختلف پروژه آهن اسفنجی و نیز شهرک صنعتی بیجار، معاون پارلمانی رئیس جمهور از همراهی و زحمات مسئولان ایمیدرو، شرکت فولاد و مسئولان استان و شهرستان و بویژه اقای احمدی مدیر عامل فولاد کردستان تشکر و قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه